Gå til innhold

Personalmøte eller barnet?

Anbefalte innlegg

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Hvis man ikke kan gå på personalmøter som er obligatoriske er det kanskje på tide å finne en ny jobb som ikke har ettermiddagsmøter.

Hvor sto det at møtet var obligatorisk?

Skrevet

Hvor sto det at møtet var obligatorisk?

Det står det at det er pliktig oppmøte, gjør det ikke?

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Det står det at det er pliktig oppmøte, gjør det ikke?

Så det etterpå, beklager :o)

Skrevet

Du skriver at det er møteplikt, og da hadde jeg anstrengt meg..

Skrevet

Jeg hadde valgt barnet.

Her setter vi ikke jobben opp mot barna.

Gjest overlevelsesmetoden
Skrevet

Jeg hadde valgt barnet.

Her setter vi ikke jobben opp mot barna.

Er det ikke det vi gjør hver dag da?

Når vi vekker de små uskyldige små barna våre, for at vi må på jobb ..... for å skaffe penger til å overleve.

Jeg MÅ jobbe, og krever jobben min at jeg MÅ på personalmøte så må jeg det da .... dessverre.

Gjest sussilei
Skrevet

Så lenge det er møteplikt, så er det faktisk en del av jobben din. Du skofter ikke jobben for å gjøre koselige ting med datteren din, og da skofter du heller ikke et møte med møteplikt. Så enkelt ville det vært for meg.

Et barn kan ikke komme foran alt annet, særlig ikke de plikter man faktisk har valgt å påta seg, som en del av et arbeidsforhold.

De kan ikke legge møter til etter arbeidstid og helger også kalle det møteplikt. Ikke hvis arbeidstiden til vanlig er innenfor "normaldagen", mellom 0700 og 1700 eller noe sånt.

Min arbeidsgiver legger av og til møter til kvelder og helger, men da skjønner ALLE at kan man ikke, så kan man ikke.

Jeg ville valgt barnet i en situasjon som denne. Barnet viker for jobben i arbeidstiden, jobben må vike for barnet utenfor normalarbeidstid, hvis det ikke er mulig å få til begge deler på en måte som gjør alle fornøyde.

I fjor ville arbeidsgiver ha meg på et møte utenbys på bursdagen til datteren min, ville ikke kommet hjem før hun hadde lagt seg. Den prioriteringen var rimelig grei for meg, kan du si!! (Det ble bursdag, ja!)

Skrevet

De kan ikke legge møter til etter arbeidstid og helger også kalle det møteplikt. Ikke hvis arbeidstiden til vanlig er innenfor "normaldagen", mellom 0700 og 1700 eller noe sånt.

Min arbeidsgiver legger av og til møter til kvelder og helger, men da skjønner ALLE at kan man ikke, så kan man ikke.

Jeg ville valgt barnet i en situasjon som denne. Barnet viker for jobben i arbeidstiden, jobben må vike for barnet utenfor normalarbeidstid, hvis det ikke er mulig å få til begge deler på en måte som gjør alle fornøyde.

I fjor ville arbeidsgiver ha meg på et møte utenbys på bursdagen til datteren min, ville ikke kommet hjem før hun hadde lagt seg. Den prioriteringen var rimelig grei for meg, kan du si!! (Det ble bursdag, ja!)

Det er noe annet med barnets bursdag enn en koselig kveld i svømmehallen...

Gjest sussilei
Skrevet

Det er jo egentlig møteplikt på personalmøtene da. Trur nok ikke styrereren blir så glad for det. Men er jo selvsagt det jeg har aller mest lyst til, å dra på svømming

Er møtet innenfor eller utenfor det som normalt er arbeidsdagen din?

Er det utenfor, så ville jeg prioritert barnet, er det innenfor, ville jeg prioritert møtet.

Skrevet

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...