Gå til innhold

Har du lest Sort messe? SPOILER AHEAD!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er min favorittbok, og jeg har et spørsmål. De som ikke vil vite slutten, ikke les videre!

Jeg snakket med ei venninne som også hadde lest den, og hun mente at Myra Corbett og Mark Despard var morderene. Mens jeg mener det er Marie (kona til Ted) og han forfatteren, Gordon Cross eller noe sånt. At de to var med i denne hekseringen osv.

Men hadde Marie levd før, eller var det en slektning på bildet?

Skrevet

Tenker du på Sort messe av John Dicson Carr?(også kalt Carter Dickson?)

Husker den var kjempegod, men må nok lese den om igjen. Innholdet har godt i glemmeboken.

Skrevet

Tenker du på Sort messe av John Dicson Carr?(også kalt Carter Dickson?)

Husker den var kjempegod, men må nok lese den om igjen. Innholdet har godt i glemmeboken.

Jepp, thats the one!

Jeg har kjøpt alle nrk sine radioteater oppføringer med han, og det er virkelig fine saker.

Utrolig spennende med London fra mellomkrigstiden, vandøde, spøkelsestelefoner, skumle veddemål og et cruise hvor mannen plutselig forsvinner og damen blir tatt for å være gal..

Skrevet

Jepp, thats the one!

Jeg har kjøpt alle nrk sine radioteater oppføringer med han, og det er virkelig fine saker.

Utrolig spennende med London fra mellomkrigstiden, vandøde, spøkelsestelefoner, skumle veddemål og et cruise hvor mannen plutselig forsvinner og damen blir tatt for å være gal..

Etter å ha lest mye av den nye, mer psykologiske krimmen som er på mote nå, er det av og til helt herlig å gå tilbake til disse "gamle gode". Det finnes virkelig flere enn Agatha Christie også. Jeg har ikke bokhyllen min her, men jeg har en del av disse gamle. Husker ikke hva de heter. Leste akkurat "En fremmed i min grav", og den likte jeg godt. Anbefales. Mange krimforfattere har anbefalt den.

Skrevet

Jepp, thats the one!

PS! Kom på forfatteren av "En fremmed i min grav" -Margaret Millar. Hvis det skulle være interessant:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...