Gå til innhold

smiler....:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen jeg var på volvat i går og jeg får ei jente....:) siden jeg har en gutt fra før er dette helt topp!

ellers lurte jeg på om det er vanlig å ha halsbrann og vondt i ryggen hver eneste dag???

er i uke 34nå,så det er jo ikke lenge igjen.

er det farlig og føde nå?

og er det noe man kan gjøre for og få fødselen i gang så tidlig???

er helt utslitt og vil bare få dette overstått...kansje litt egoistisk men....

takker for svar

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

5

• Velouria

3

• Dorthe

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

jeg hadde så mye halsbrann om nettene at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Har opplevd halsbrann før, men ikke med den intensiviteten som på slutten av svangerskapet. skikkelig vondt. Hold ut! Snart har du prinsessen din:)

Skrevet

Man må være rimelig lite oppegående om man seriøst ønsker å sette igang fødselen i uke 34. Hørt om uttrykket prematur? Det betyr pre-mature - altså "før ferdig utviklet, ikke moden, for tidlig".

Håper du fleiper, men får ikke inntrykk av det heller...

Skrevet

Man må være rimelig lite oppegående om man seriøst ønsker å sette igang fødselen i uke 34. Hørt om uttrykket prematur? Det betyr pre-mature - altså "før ferdig utviklet, ikke moden, for tidlig".

Håper du fleiper, men får ikke inntrykk av det heller...

jeg lurte bare på om det var farlig i grunn,ikke det at jeg ikke er oppegående liksom...

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Helt vanlig med halsbrann og vond rygg, desverre.

Ikke gjør noe for å sette i gang fødselen, de fleste klarer seg nok etter 34 uker i magen, men ikke alle.

Skrevet

jeg hadde så mye halsbrann om nettene at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Har opplevd halsbrann før, men ikke med den intensiviteten som på slutten av svangerskapet. skikkelig vondt. Hold ut! Snart har du prinsessen din:)

takk for svaret jeg her ikke så mye valg må holde ut,men ryggen dreper meg... men men uansett takk for svaret ditt. ha en god helg

Skrevet

Det er 6 uker til termin ennå og du bør absolutt ikke prøve å sette i gangen fødselen nå. Barnet veier under 2.5 kg nå og har bare godt av å være i magen din ennå noen uker. Det vil overleve utenfor magen, men vil ha best av å være der inne i minst 3-4 uker ennå.

Halsbrannen vil muligens gi seg litt når barnet legger seg ned i bekkenet, såvidt jeg husker skjedde det hos meg i alle fall.

Skrevet

Helt vanlig med halsbrann og vond rygg, desverre.

Ikke gjør noe for å sette i gang fødselen, de fleste klarer seg nok etter 34 uker i magen, men ikke alle.

ok takk for svaret... ha en god helg

Skrevet

jeg lurte bare på om det var farlig i grunn,ikke det at jeg ikke er oppegående liksom...

Babyen er i uke 34 ca. 40 centimeter lang og veier rundt 1700 gram.

Synes du virkelig det er forsvarlig å provosere frem en fødsel nå?

Skrevet

dersom du lurer på om det går ann innrømmer du jo samtidig at du er lite oppegående...

Skrevet

Det er 6 uker til termin ennå og du bør absolutt ikke prøve å sette i gangen fødselen nå. Barnet veier under 2.5 kg nå og har bare godt av å være i magen din ennå noen uker. Det vil overleve utenfor magen, men vil ha best av å være der inne i minst 3-4 uker ennå.

Halsbrannen vil muligens gi seg litt når barnet legger seg ned i bekkenet, såvidt jeg husker skjedde det hos meg i alle fall.

ja jeg må jo bare holde ut men det begynner å bli kjempe tungt for ryggen min:(

takk for svaret

Skrevet

Ble litt feil vekt og lengde, 43 cm og 2300 g stemmer bedre, men likevel...

fei1365380229
Skrevet

Klarte ikke engang å "provosere" fram en fødsel på overtid jeg, så lurer på hvordan du skulle klare dette :o)

Skrevet

Babyen er i uke 34 ca. 40 centimeter lang og veier rundt 1700 gram.

Synes du virkelig det er forsvarlig å provosere frem en fødsel nå?

sa ikke at jeg ville sette den i gang men spurte om det var farlig... er jo ikke mye mean kan gjøre heller da.

og forsvarlig er det ikke heller nei. var bare et spørsmål

Skrevet

Vent litt til da. Jeg fikk tatt minstemann 3 uker før termin pga at jeg ikke orket mer og han var 3300 gram og var ikke prematur.

Skrevet

sa ikke at jeg ville sette den i gang men spurte om det var farlig... er jo ikke mye mean kan gjøre heller da.

og forsvarlig er det ikke heller nei. var bare et spørsmål

Hvorfor i all verden spør du da?

Skrevet

dersom du lurer på om det går ann innrømmer du jo samtidig at du er lite oppegående...

jeg er 22år gammel og har vært gjennpom dette før,så jeg overlever. jeg er veldig aktiv i hverdagen liksom så jeg er ikke den som sitter så mye!!!

har ikke tid til dette når man har en på 6år

Gjest en mamma i nord
Skrevet

ok takk for svaret... ha en god helg

God helg til deg og.

Koselig at du får en pike,

Lykke til med det hele.

Skrevet

takk for svaret jeg her ikke så mye valg må holde ut,men ryggen dreper meg... men men uansett takk for svaret ditt. ha en god helg

Jeg hadde og store problemer med ryggen, men det hadde jeg både før og etter svangerskapet. Var selvfølgelig værre mens jeg gikk gravid. Jeg vet det er lenge å vente på slutten. Du får bare tenke positivt...tenk på de som ikke kan bli gravid. Du har det fysisk vondt nå, men de har det nok mye værre psykisk.

Skrevet

Klarte ikke engang å "provosere" fram en fødsel på overtid jeg, så lurer på hvordan du skulle klare dette :o)

he he det var jo bare et spørsmål,ikke det at jeg skulle gjøre det da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...