Gå til innhold

smiler....:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i all verden spør du da?

vet du hva? jeg orker ikke og diskutere dette med deg,det er min kropp og mitt valg! see?

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

5

• Velouria

3

• Dorthe

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vent litt til da. Jeg fikk tatt minstemann 3 uker før termin pga at jeg ikke orket mer og han var 3300 gram og var ikke prematur.

ok men kan man be om dette da??? eller var det noen problemer?

Skrevet

vet du hva? jeg orker ikke og diskutere dette med deg,det er min kropp og mitt valg! see?

Hvis du har så lite respekt for barnet ditt som ennå ikke er født, så håper jeg det er noen som tar affære. Heldigvis kommer nok ikke babyen før den er klar.

Prematur-grensen går ved 37. uke, og du vil altså føde i 34. uke fordi du er lei å ha stor mage og litt svangerskapsplager?

Håper du har vett på å bruke prevensjon og aldri gå gravid igjen, om det virkelig er slik du tenker...

*mektig provosert*

Skrevet

Vent litt til da. Jeg fikk tatt minstemann 3 uker før termin pga at jeg ikke orket mer og han var 3300 gram og var ikke prematur.

Gutten min var 3050 gram da jeg ble satt i gang 3 uker før tida, og gikk ned til 2800.. i løpet av dagene på sykehuset. Synes det er helt skummelt å se nyfødt-bildene av ham nå..!

Skrevet

Siden du spør, så må du regne med svar vettu;o)

Skrevet

ok men kan man be om dette da??? eller var det noen problemer?

Jeg bare troppet opp på ullevål og gråt og keisersnitt ble bestemt dagen etter. Men jeg var helt fullstendig knekt. Masse vann i kroppen, kunne ikke gå og hadde dødsvondt i ryggen.

Skrevet

jeg er 22år gammel og har vært gjennpom dette før,så jeg overlever. jeg er veldig aktiv i hverdagen liksom så jeg er ikke den som sitter så mye!!!

har ikke tid til dette når man har en på 6år

Du har ikke tid? Nå tuller du, hva med den lille i magen da..

Skrevet

Gutten min var 3050 gram da jeg ble satt i gang 3 uker før tida, og gikk ned til 2800.. i løpet av dagene på sykehuset. Synes det er helt skummelt å se nyfødt-bildene av ham nå..!

Jeg synes ikke min var så liten jeg. Bare litt mindre enn de to andre som var 3600 og 3800. Men en helt annen slags baby, ikke hår og slank.

Skrevet

Du holder nok ut noen uker til for babyen skyld, ikke sant ;o)

Halsbrann var jeg så heldig å unngå. Har vel hatt det to ganger i løpet av mine tre svangerskap. Ryggen var det verre med. Det eneste som hjalp på ryggvondt, var å ligge på siden så ofte som mulig. Legg en lang pute, et sammenrullet dyne etc mellom beina. Den må ligge helt fra hoftene og ned til nedenfor føttene. På denne måten får ryggen den beste hvilen.

Lykke til da og prøv å nyte denne spennende tiden :o)

Skrevet

Hvis du har så lite respekt for barnet ditt som ennå ikke er født, så håper jeg det er noen som tar affære. Heldigvis kommer nok ikke babyen før den er klar.

Prematur-grensen går ved 37. uke, og du vil altså føde i 34. uke fordi du er lei å ha stor mage og litt svangerskapsplager?

Håper du har vett på å bruke prevensjon og aldri gå gravid igjen, om det virkelig er slik du tenker...

*mektig provosert*

unskyld meg men dette synes jeg du burde holde den store munnen din igjen om,hva vet du om respekt??? og hva jeg respekter? det var jo for svarte bare et spørsmål,ken du forstå det eller? dessuten er dette barnet meget ønsket,har vært gjennom 5spontanaborter så du burde ikke snakke sånn til meg når du ikke vet så mye om mitt liv. var ikke ute etter å krangle med noen her inne men jeg trodde det var lov og spørre bare???

Skrevet

Ditt valg? Du har nok ikke så mye annet valg enn å finne deg i det du selv har satt i gang, og du må også fint finne deg i hva naturen har bestemt.

Vet godt at man kan bli lei, jeg fikk selv barn i sommer. Men man vil det beste for sitt barn, og det beste er selvsagt å få bli der inne minst til 37 uker. Med mindre noe uforutsett skjer. Forsøk på å provosere fram fødsel på dette tidspunktet er ikke noe annet enn pur egoisme.. Og det må du tåle å høre når du spør.

Skrevet

Jeg synes ikke min var så liten jeg. Bare litt mindre enn de to andre som var 3600 og 3800. Men en helt annen slags baby, ikke hår og slank.

ok..

Gjest har ikke barn selv men
Skrevet

2800 er vel ikke så lite?

Jeg var født to uker for sent og veide under det, var ca 48 cm.

Gjest Uglemor
Skrevet

Jeg husker at jeg tenkte akkurat som deg da jeg var høygravid - begge gangene! Ville bare ha det overstått. Jeg slet med halsbrann og bekkenløsning, men av de to var det helt klart halsbrannen som var verst! Jeg måtte sitte og sove med puter i ryggen, og på nattbordet stod en flaske gaviscon med en spiseskje ved siden av.

Det der glemmer jeg aldri! Men det var definitivt verdt det ;o)

Jeg husker også da fødselen var vel overstått, og jeg kunne legge meg til å sove, på magen, og uten halsbrann, med et lite nurk i babysengen ved siden av. Da er livet godt å leve!!

Det er verdt å vente på. Selv om barnet tåler å bli født nå, vil det være veldig umodent, kanskje ikke klare å die, slite med lavt blodsukker, lungene kan fortsatt være umodne etc.. Så det er best å la naturen gå sin gang. Babyer har best av å få sine 40 uker i magen. Lykke til :o)

Skrevet

Jeg bare troppet opp på ullevål og gråt og keisersnitt ble bestemt dagen etter. Men jeg var helt fullstendig knekt. Masse vann i kroppen, kunne ikke gå og hadde dødsvondt i ryggen.

ja så ille er det ikke med meg da heldigvis...

er litt irritert nå (ikke på deg) det hun "gemini" skriver til meg synes jeg er litt drøyt! er ikke dette et sted man kan spørre om ting? det vil jo ikke si at jeg har tenkt til og gjøre det for det ikke sant? takk for at du ikke kritiserer meg hvertfall. klemz...

Skrevet

2800 g er jo kjempestort! ;o) Jeg var 2400 g / 44 cm da jeg så verdens lys, 3 uker før termin. Min mor var storrøyker...

Skrevet

Du holder nok ut noen uker til for babyen skyld, ikke sant ;o)

Halsbrann var jeg så heldig å unngå. Har vel hatt det to ganger i løpet av mine tre svangerskap. Ryggen var det verre med. Det eneste som hjalp på ryggvondt, var å ligge på siden så ofte som mulig. Legg en lang pute, et sammenrullet dyne etc mellom beina. Den må ligge helt fra hoftene og ned til nedenfor føttene. På denne måten får ryggen den beste hvilen.

Lykke til da og prøv å nyte denne spennende tiden :o)

takk for svaret og gode råd:)

selvfølgelig holder jeg ut,vil jo det beste for lille jenta mi da! ha en fin kveld

Skrevet

2800 g er jo kjempestort! ;o) Jeg var 2400 g / 44 cm da jeg så verdens lys, 3 uker før termin. Min mor var storrøyker...

Jeg ble født i uke 34 og var 2330gram og 47 cm lang.

Skrevet

unskyld meg men dette synes jeg du burde holde den store munnen din igjen om,hva vet du om respekt??? og hva jeg respekter? det var jo for svarte bare et spørsmål,ken du forstå det eller? dessuten er dette barnet meget ønsket,har vært gjennom 5spontanaborter så du burde ikke snakke sånn til meg når du ikke vet så mye om mitt liv. var ikke ute etter å krangle med noen her inne men jeg trodde det var lov og spørre bare???

Men hva er vitsen med å spørre hvis du ikke mener det..? Da får du svar, skjønner du.

Ønsker deg selvsagt lykke til videre med svangerskapet og håper det går fint.

Skrevet

Jeg husker at jeg tenkte akkurat som deg da jeg var høygravid - begge gangene! Ville bare ha det overstått. Jeg slet med halsbrann og bekkenløsning, men av de to var det helt klart halsbrannen som var verst! Jeg måtte sitte og sove med puter i ryggen, og på nattbordet stod en flaske gaviscon med en spiseskje ved siden av.

Det der glemmer jeg aldri! Men det var definitivt verdt det ;o)

Jeg husker også da fødselen var vel overstått, og jeg kunne legge meg til å sove, på magen, og uten halsbrann, med et lite nurk i babysengen ved siden av. Da er livet godt å leve!!

Det er verdt å vente på. Selv om barnet tåler å bli født nå, vil det være veldig umodent, kanskje ikke klare å die, slite med lavt blodsukker, lungene kan fortsatt være umodne etc.. Så det er best å la naturen gå sin gang. Babyer har best av å få sine 40 uker i magen. Lykke til :o)

takk for et hyggelig svar,selvfølgelig er jeg helt enig.. barnet kommer ikke før det vil uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...