Gå til innhold

smiler....:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja det er sant men jeg tror det er mange som bare vil krangle her inne...

enkelte liker å diskutere, men nå må du huske på at det gjerne er noen som virkelig ble provosert. Det er ikke sikkert de bare er ute etter å krangle. Noen kan være litt kvasse i måten de svarer på, mens andre er snillere. Sånn er det her og sånn er det i det virkelige liv og. En vokser på alt. Før ville jeg "dødd" av enkelte ting, mens idag tar jeg det med en klype salt.

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

5

• Velouria

3

• Dorthe

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja det er sant men jeg tror det er mange som bare vil krangle her inne...

Du var selv ganske kvass i enkelte av svarene dine, og da må du regne med reaksjoner. Er helt seriøs nå.

Igjen - ingen er tankelesere, vi vet ikke hva du faktisk har tenkt å gjøre eller ikke - vi kan bare ta utgangspunkt i hva du skriver. :-)

Skrevet

enkelte liker å diskutere, men nå må du huske på at det gjerne er noen som virkelig ble provosert. Det er ikke sikkert de bare er ute etter å krangle. Noen kan være litt kvasse i måten de svarer på, mens andre er snillere. Sånn er det her og sånn er det i det virkelige liv og. En vokser på alt. Før ville jeg "dødd" av enkelte ting, mens idag tar jeg det med en klype salt.

må bare le av visse her inne... men jeg innrømmer at det jeg skrev var kansje litt missforstående. det var jo ikke meningen og provosere noen her inne da.

men det er jo faktisk mitt barn uansett.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Man må være rimelig lite oppegående om man seriøst ønsker å sette igang fødselen i uke 34. Hørt om uttrykket prematur? Det betyr pre-mature - altså "før ferdig utviklet, ikke moden, for tidlig".

Håper du fleiper, men får ikke inntrykk av det heller...

Jeg fødte i uke 32 og hun var bare 1020 gram, så mye mindre enn den du bærer på. Hun lå 3 uker i kuvøse, og jeg fikk henne hjem da hun var 1800 gram.

Hun var da frisk og fin.

Men ærlig talt, jeg er litt enig med Gemini her altså, dette er ikke å anbefale selv om babyen er stor.

Det er ikke alltid størrelsen det kommer an på. Det så jeg på nyfødtavdelingen. Der fikk jeg høre at jeg hadde den friskeste babyen, og det selv om mange der var mye større.

Babyen din vil være umoden når den blir født i uke 34, og du må belage deg på en tid på nydfødtavdelingen med kanskje pustevansker og ammeproblemer. Da blir det sondemating.

Det ønsker du vel ikke?

Skrevet

må bare le av visse her inne... men jeg innrømmer at det jeg skrev var kansje litt missforstående. det var jo ikke meningen og provosere noen her inne da.

"men det er jo faktisk mitt barn uansett."

OK, jeg skal ikke misforstå deg med vilje, men slike utsagn kan jo forstås som at "jeg gjør nøyaksitg hva jeg vil med MITT barn." Og det låter ikke spesielt bra.

Hvis det ikke er dét du mener så må du uttrykke deg mer presist.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Man må være rimelig lite oppegående om man seriøst ønsker å sette igang fødselen i uke 34. Hørt om uttrykket prematur? Det betyr pre-mature - altså "før ferdig utviklet, ikke moden, for tidlig".

Håper du fleiper, men får ikke inntrykk av det heller...

Skitt, den skulle jo ikke til deg da ;o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

jeg er 22år gammel og har vært gjennpom dette før,så jeg overlever. jeg er veldig aktiv i hverdagen liksom så jeg er ikke den som sitter så mye!!!

har ikke tid til dette når man har en på 6år

Jeg fødte i uke 32 og hun var bare 1020 gram, så mye mindre enn den du bærer på. Hun lå 3 uker i kuvøse, og jeg fikk henne hjem da hun var 1800 gram. Hun var da frisk og fin. Men ærlig talt, jeg er litt enig med Gemini her altså, dette er ikke å anbefale selv om babyen er stor. Det er ikke alltid størrelsen det kommer an på. Det så jeg på nyfødtavdelingen. Der fikk jeg høre at jeg hadde den friskeste babyen, og det selv om mange der var mye større.

Babyen din vil være umoden når den blir født i uke 34, og du må belage deg på en tid på nydfødtavdelingen med kanskje pustevansker og ammeproblemer. Da blir det sondemating. Det ønsker du vel ikke?

Skrevet

vet du hva? jeg orker ikke og diskutere dette med deg,det er min kropp og mitt valg! see?

Din kropp?

Din baby er ikke din kropp. Hun er inni magen din, men er likevel ikke din kropp.

Du bør kanskje formulere deg litt annerledes, det er ikke rart Gemini reagerte på innlegget ditt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

sa ikke at jeg ville sette den i gang men spurte om det var farlig... er jo ikke mye mean kan gjøre heller da.

og forsvarlig er det ikke heller nei. var bare et spørsmål

Det er nok ikke farlig i den forstand at babyen ikke vil overleve. Men det er en overhyppighet når det gjelder Adhd, skrive og lesevansker, konsentrasjonsproblemer, motoriske vansker osv når det gjelder premature.

Så jeg synes absolutt du skal smøre deg med tålmodighet.

Skrevet

Det er riktig at det er ditt barn, men nå må du ikke sette likhetstegn mellom deg og barnet ditt. Det er faktisk en egen individuell person som ligger i magen din.

Hvordan har du det ellers? 6-åringen din, er hun i trassalderen? Jeg har hørt at det er vanlig på den alderen. Det blir jo ekstra tungt å være høygravid da. Får du mye avlastning av typen/samboeren/mannen? Min samboer jobber veldig mye og vi har en 2-åring som er i skikkelig trassalder...grusomt

Gjest Persille
Skrevet

ja så ille er det ikke med meg da heldigvis...

er litt irritert nå (ikke på deg) det hun "gemini" skriver til meg synes jeg er litt drøyt! er ikke dette et sted man kan spørre om ting? det vil jo ikke si at jeg har tenkt til og gjøre det for det ikke sant? takk for at du ikke kritiserer meg hvertfall. klemz...

"er litt irritert nå (ikke på deg) det hun "gemini" skriver til meg synes jeg er litt drøyt!"

* Man kan jo ikke forvente annet når du stiller så drøye spørsmål. Å sette i gang en fødsel neste to måneder for tidlig bare fordi du ikke orker mer? Antar du husker hvordan det var å være gravid sist du var det - så du visste jo hva du gikk til.

"er ikke dette et sted man kan spørre om ting?"

* Spør i vei - men du må jo regne at folk svarer det de mener da. Det er ingen som svarer det _du_ vil de skal svare, de svarer det de mener selv. Og om du bare vil ha hyggelige og pene svar, så må du skrive at alle de som ikke er enige med deg bare kan la være å svare.

"det vil jo ikke si at jeg har tenkt til og gjøre det for det ikke sant?"

* Hvordan skal vi vite det?

Uansett; håper du tar til fornuft og ikke fremprovoserer en fødsel allerede nå, det er jo en grunn til at det tar 40 uker...

Og; gratulerer med jente :)

Skrevet

Det er riktig at det er ditt barn, men nå må du ikke sette likhetstegn mellom deg og barnet ditt. Det er faktisk en egen individuell person som ligger i magen din.

Hvordan har du det ellers? 6-åringen din, er hun i trassalderen? Jeg har hørt at det er vanlig på den alderen. Det blir jo ekstra tungt å være høygravid da. Får du mye avlastning av typen/samboeren/mannen? Min samboer jobber veldig mye og vi har en 2-åring som er i skikkelig trassalder...grusomt

ellers har jeg det kjempe bra,jeg og sønnen min er alene men han er snill og lager skjeldent problemer...

mente ikke at jeg ville sette igang fødsel,men at jeg er lei og klar til og føde...

ikke alltid lett og være 22år,gravid og alene med en 6åring!

klager ikke på noen måte og jeg skjønner jo at den jeg bærer på er en egen person...

Skrevet

ellers har jeg det kjempe bra,jeg og sønnen min er alene men han er snill og lager skjeldent problemer...

mente ikke at jeg ville sette igang fødsel,men at jeg er lei og klar til og føde...

ikke alltid lett og være 22år,gravid og alene med en 6åring!

klager ikke på noen måte og jeg skjønner jo at den jeg bærer på er en egen person...

det skjønner jeg godt. Lykke til! Nå må jeg legge meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...