Gå til innhold

"Rusk" på øyet etter laseroperasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk korrigert nærsyntheten min med laser for omtrent 5 uker siden, og det har fungert utrolig bra.

Men jeg er stadig plaget med en følelse av å ha rusk på det ene øyet. Det forsvinner ikke av å skylle med saltvann heller.

Skal inn til etterkontroll over helga, men lurer likevel på om noen her har tatt operasjon og opplevd det samme?

Skrevet

Det er selve såret som gror. Om linsen ble brettet til siden så vil det føles som om en har rusk på øyet en stund etter operasjonen.

Skrevet

Det er selve såret som gror. Om linsen ble brettet til siden så vil det føles som om en har rusk på øyet en stund etter operasjonen.

Hm, jo sikkert, men det er så rart at det kommer og går. Kan ha to dager uten "rusk", for så å være plaget de neste tre dagene. Osv.

Skrevet

Hm, jo sikkert, men det er så rart at det kommer og går. Kan ha to dager uten "rusk", for så å være plaget de neste tre dagene. Osv.

Rur (skorpe) som faller av og gror igjen?

Skrevet

Rur (skorpe) som faller av og gror igjen?

Skorpe på øyet? *æææææææsj* :-P

Skrevet

Det er nok ikke rusk på øyet ditt, så det må nesten være sånn grokløerusk.

Var det vondt? Skal kanskje gjøre det selv. Har vært på forundersøkelse en gang tidligere.

Skrevet

Det er nok ikke rusk på øyet ditt, så det må nesten være sånn grokløerusk.

Var det vondt? Skal kanskje gjøre det selv. Har vært på forundersøkelse en gang tidligere.

Var ganske ekkelt ja. Spesielt da de satte vakuum på øyeeplet, for å holde øyet i ro mens det øverste laget (?) av hornhinnen ble løsnet. Synet forsvant nemlig. Og med det andre øyet teipet igjen ble det temmelig mørkt. Det presset litt og var i det hele tatt ganske ubehagelig.

Men det var over på 2 min. På hvert øye, altså. Jeg anbefaler det uansett på det sterkeste, er såååå deilig å slippe stresset med linser og briller. Og til sommeren kan jeg faktisk tillate meg å sovne på stranda! det har ikke fungert før, da det har kjent ut som halve sandstranda har lagt seg til rette under linsene mine.

Og uten linser så jeg jo ingenting. *fekte med armene foran seg*

Skrevet

Var ganske ekkelt ja. Spesielt da de satte vakuum på øyeeplet, for å holde øyet i ro mens det øverste laget (?) av hornhinnen ble løsnet. Synet forsvant nemlig. Og med det andre øyet teipet igjen ble det temmelig mørkt. Det presset litt og var i det hele tatt ganske ubehagelig.

Men det var over på 2 min. På hvert øye, altså. Jeg anbefaler det uansett på det sterkeste, er såååå deilig å slippe stresset med linser og briller. Og til sommeren kan jeg faktisk tillate meg å sovne på stranda! det har ikke fungert før, da det har kjent ut som halve sandstranda har lagt seg til rette under linsene mine.

Og uten linser så jeg jo ingenting. *fekte med armene foran seg*

Okey, tidligere har du skremt meg fra å føde og nå også lasik.

Noe annet du har å fortelle om???

Skrevet

Okey, tidligere har du skremt meg fra å føde og nå også lasik.

Noe annet du har å fortelle om???

Livet er hardt, min venn. *sukker tungt*

Men begge deler er SÅ verdt det!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...