Gå til innhold

Nils Håvard: ang ECT


Gjest Tussi-jente20

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi-jente20

Jeg er innlagt på nps. og er for tiden veldig deprimert. Sliter med selvmordstanker og dødstanker. Har vært deprimert siden jul (og det er jo lenge siden). Sliter med depresjon med andre ord. Det eneste som gir glede er når jeg koser med katten min, bortsett fra det er det lite eller ingeting som gir mening. Alt er et ork, og jeg sover mye hver eneste dag. Kan sove i flere timer på dagen, og i tillegg sove om natta. Tiltakslysten er lav, og bare det å dusje er et ork.

Uansett, hvor alvorlig må en depresjon være før ECT vurderes? Ville du tatt ECT på meg, for å si det sånn? (Er 21 år, om det skulle spille noen rolle).

Er veldig sliten og lei av å ha det sånn nå, og vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut. Trenger hjelp, og det fort.....

Håper du kan svare, for jeg trenger å vite hva du synes om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du prøvd medisiner?

Intet er bedre enn ECT til å behandle en depresjon. Men ECT beskytter ikke mot nye episoder. det gjør kun medisiner.

Siden du likevel må ta medisiner, ville jeg prøvd først om det er nok. Hvis ikke, har jeg ikke motforestillinger mot ECT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd medisiner?

Intet er bedre enn ECT til å behandle en depresjon. Men ECT beskytter ikke mot nye episoder. det gjør kun medisiner.

Siden du likevel må ta medisiner, ville jeg prøvd først om det er nok. Hvis ikke, har jeg ikke motforestillinger mot ECT.

jeg blander meg inn.

Ang. gjentatte depresjoner over flere år og dersom ECT er vurdert: Hvor mange ganger med ECT behandling er nødvendig, samt hvor ofte? (individuellt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...