Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gullfisk som bor i en liten Ikeavase. Den har bodd der siden november. Jeg har hatt gullfisker før men denne er så rar. Den ligger stadig med buken i været og vi tror at den er dau. Det er den ikke, etter en stund er den sprellende glad igjen.

Dette har pågått siden jul. Dattera mi mener jeg gir den for mye mat og at det er derfor men jeg tror ikke det.

Noen som har et annet forslag om hva som kan være gærnt? Jeg får jo hjertet langt oppi halsen hver gang jeg ser den flyte i bunn eller i vannflata og tenker på reklamen.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• tonie

3

• Velouria

2

• Niobe

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du sånn ting som blåser luftbobler oppi der da? Vet ikke hva det heter jeg, men selv fisk trenger oksygen.

Skrevet

Doffen er suicidal, han sliter med traumer etter han fant moren sin med buken opp og håper med dette han skal få litt oppmerksomhet, "rop om hjelp" kalles det ;o)

Gjest papirtiger
Skrevet

Du gir den nok for mye mat. Da får den luft i magen...

Men noen gullfisker er litt skrøpelige og trenger skikkelig akvarium for å fungere.

Kan anbefale kampfisk, de overlever fint i oksygenfattig og små miljøer. Nb, bare kjøp en hann/hunn.

Skrevet

Har du sånn ting som blåser luftbobler oppi der da? Vet ikke hva det heter jeg, men selv fisk trenger oksygen.

Neida, men jeg skifter vann ofte, ikke alt på en gang altså og har i noe salt???

Faren som har kjøpt den og så gadd han ikke ha den lenger så jeg måtte bare overta.

Skrevet

Vi hadde to gullfisker som led av akkurat det samme... De døde til slutt... Folka i dyrebutikken sa at det var fordi vi ga dem fôr som fløt på overflaten, og at noen fisker svelget for mye luft da. Og da blir de sånn. Så vi måtte kjøpe fôr som sank. Mulig de hadde rett, for tredjemann lever ennå.

Skrevet

Doffen er suicidal, han sliter med traumer etter han fant moren sin med buken opp og håper med dette han skal få litt oppmerksomhet, "rop om hjelp" kalles det ;o)

He he he - skulle ikke forundre meg. Han virker litt syk i hue der han svever rundt med buken i været.

Skrevet

Du gir den nok for mye mat. Da får den luft i magen...

Men noen gullfisker er litt skrøpelige og trenger skikkelig akvarium for å fungere.

Kan anbefale kampfisk, de overlever fint i oksygenfattig og små miljøer. Nb, bare kjøp en hann/hunn.

Takk, jeg skal gi den litt mindre mat. Har hatt kampfisk før men de bare spiste opp hverandre.

Skrevet

Vi hadde to gullfisker som led av akkurat det samme... De døde til slutt... Folka i dyrebutikken sa at det var fordi vi ga dem fôr som fløt på overflaten, og at noen fisker svelget for mye luft da. Og da blir de sånn. Så vi måtte kjøpe fôr som sank. Mulig de hadde rett, for tredjemann lever ennå.

OK, har fremdeles første boksen med mat men skal ut i morra med dattera mi så vi får se etter annen mat. Hvis den overlever natta da..... Nå flyter den rundt igjen.

Skrevet

OK, har fremdeles første boksen med mat men skal ut i morra med dattera mi så vi får se etter annen mat. Hvis den overlever natta da..... Nå flyter den rundt igjen.

Venninna mi mente at det bare skyldtes at det ER vanskelig å vite hva som er opp og ned under vann... ;)

Skrevet

Venninna mi mente at det bare skyldtes at det ER vanskelig å vite hva som er opp og ned under vann... ;)

Ja stakkar, min lever i en vase som er som et stort glass så det kan jo hende den har mistet orienteringssansen.

Skrevet

Du får herved pris for en av de mest underholdende innlegg i det siste. *LOL* mulig det er på grunn av feberen, men kvelden min ble iallefall veldig mye bedre ;o)

Skrevet

He he he - skulle ikke forundre meg. Han virker litt syk i hue der han svever rundt med buken i været.

Tror Velouria har rett. Doffen trenger terapi.

Skrevet

Du får herved pris for en av de mest underholdende innlegg i det siste. *LOL* mulig det er på grunn av feberen, men kvelden min ble iallefall veldig mye bedre ;o)

He he - det er sant også, han spreller rundt nå.

Skrevet

Tror Velouria har rett. Doffen trenger terapi.

Kanskje jeg burde rådføre meg med nhd...

Gjest papirtiger
Skrevet

Takk, jeg skal gi den litt mindre mat. Har hatt kampfisk før men de bare spiste opp hverandre.

Det er fordi kampfisk er VELDIG terroterielle. Derav navnet kampfisk :)

Men de er veldig robuste. Også er det så gøy å mate de med levende edderkopper.

Skrevet

Det er fordi kampfisk er VELDIG terroterielle. Derav navnet kampfisk :)

Men de er veldig robuste. Også er det så gøy å mate de med levende edderkopper.

Gulp....

Edderkopper?

Gjest baremei
Skrevet

Gulp....

Edderkopper?

Uææ, uææ! En sånn fisk kunne ikke jeg hatt da! Og stakkar edderkoppene (selv om de er ekle!)!

Skrevet

Kanskje jeg burde rådføre meg med nhd...

Legg inn et innlegg på psykiatri du. *Hjelpsom*

Gjest Uglemor
Skrevet

Jeg tror kanskje det kommer av for mye mat. Det skjedde med noen gullfisker vi hadde da jeg var liten. En gjest syntes de så så sultne ut, og foret dem litt ekstra.. Dagen etter lå de med buken i været alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...