Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koke ham først? Det har han nok ikke tatt med i berekningen sin, stakkar. Men hvorfor må han kokes?

For å være sikker på at han var død før han ble spylt ned :o(

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• tonie

3

• Velouria

2

• Niobe

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du får herved pris for en av de mest underholdende innlegg i det siste. *LOL* mulig det er på grunn av feberen, men kvelden min ble iallefall veldig mye bedre ;o)

Enig med deg. Jeg sitter også her og fryser, med feber og verk i hele kroppen - og ler så jeg hikster :o)))

Skrevet

Magen Dorthe, magen. At han legger seg med den i været er vel et klart hint om hvor han vil koses?

Enig med deg! Dorthe har sikkert ikke hatt hund så det er derfor hun ikke innser det helt opplagte.

Skrevet

Enig med deg! Dorthe har sikkert ikke hatt hund så det er derfor hun ikke innser det helt opplagte.

Jeg har hatt katt. Hjelper det?

Gud, den fisken er skikkelig ekkel altså. Jeg vet ikke hvor mange ganger vi har trodd den var dau.

Skrevet

Epilepsi?

Skal jeg prøve å gi ham litt Rivotril kanskje? Jeg har noen 0.5 mg liggende og en kvarting er kanskje riktig dose?

Gjest tjohooo
Skrevet

Skal jeg prøve å gi ham litt Rivotril kanskje? Jeg har noen 0.5 mg liggende og en kvarting er kanskje riktig dose?

Prøv med et millimilligram :)

Eller så kan du jo helle litt konjakk oppi badevannet hans og se om ikke det gjør susen.

Skrevet

Mest sannsynlig har den fått ødelagt svømmeblæra si - noe gullfisk er lett utsatt for, særlig når de blir plassert i bolle, dessverre.

Gullfisk er egentlig laget for å bli opptil 30 cm lang...(!!) Når den så blir plassert i en liten bolle er det jo ikke så rart at ting går veldig galt i vokseprosessen - det er jo ikke plass til å bli stor der. Gullfisk som lever ute i dammer kan vokse seg store uten slike problemer. Dessverre er det slik at butikkene ikke informerer om dette og folk drar lykkelige hjem med gullfisken sin og tror den vil ha det fint oppi den lille bollen. Butikken er selvfølgelig bare interessert i å tjene pengene.

I Sverige er det blitt forbudt med lov å holde fisk i bolle i det hele tatt.

Nå finnes det utallige menneskeskapte varianter av gullfisk og disse er så utavlet og i så dårlig stand at de aldri kunne overlevt i natulig tilstand. Disse lever dessverre et tragisk og kort liv. Håper ikke det er en slik vanskapt variant du har :-)

Slike feil med svømmeblæra er uhelbredelig :-/

Skrevet

Prøv med et millimilligram :)

Eller så kan du jo helle litt konjakk oppi badevannet hans og se om ikke det gjør susen.

Konjakken tar jeg sjæl. Det er dyre dråper ;o)

Skrevet

Mest sannsynlig har den fått ødelagt svømmeblæra si - noe gullfisk er lett utsatt for, særlig når de blir plassert i bolle, dessverre.

Gullfisk er egentlig laget for å bli opptil 30 cm lang...(!!) Når den så blir plassert i en liten bolle er det jo ikke så rart at ting går veldig galt i vokseprosessen - det er jo ikke plass til å bli stor der. Gullfisk som lever ute i dammer kan vokse seg store uten slike problemer. Dessverre er det slik at butikkene ikke informerer om dette og folk drar lykkelige hjem med gullfisken sin og tror den vil ha det fint oppi den lille bollen. Butikken er selvfølgelig bare interessert i å tjene pengene.

I Sverige er det blitt forbudt med lov å holde fisk i bolle i det hele tatt.

Nå finnes det utallige menneskeskapte varianter av gullfisk og disse er så utavlet og i så dårlig stand at de aldri kunne overlevt i natulig tilstand. Disse lever dessverre et tragisk og kort liv. Håper ikke det er en slik vanskapt variant du har :-)

Slike feil med svømmeblæra er uhelbredelig :-/

Honestly, jeg synes det er hakket før dyreplageri med gullfisk i bolle. Jeg vil ikke ha fler og ville ikke ha denne heller. Men siden den ble plassert her så får den bare leve sitt korte liv. Denne har til alles overraskelse levd i 5 mnd.

Skrevet

Honestly, jeg synes det er hakket før dyreplageri med gullfisk i bolle. Jeg vil ikke ha fler og ville ikke ha denne heller. Men siden den ble plassert her så får den bare leve sitt korte liv. Denne har til alles overraskelse levd i 5 mnd.

Helt enig med deg.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Her har du en gullfisk som kan kunststykker, og så klager du?

Noen har simpelthen lært den "play dead".

Skrevet

Her har du en gullfisk som kan kunststykker, og så klager du?

Noen har simpelthen lært den "play dead".

Kanskje jeg skal ta inngangspenger for folk å komme og se ;o)

Skrevet

Han har sikkert sett for mye Nemo og lært seg noen triks for å gjenvinne friheten :-)

Skrevet

Det er fordi kampfisk er VELDIG terroterielle. Derav navnet kampfisk :)

Men de er veldig robuste. Også er det så gøy å mate de med levende edderkopper.

Mate dem med levende edderkopper? Kjenner du ikke til Dyrevernloven, kjære deg?

Levende dyr som åte eller kjæledyrfôr er faktisk FORBUDT.

Gjest carma - akvaristen
Skrevet

Du gir den nok for mye mat. Da får den luft i magen...

Men noen gullfisker er litt skrøpelige og trenger skikkelig akvarium for å fungere.

Kan anbefale kampfisk, de overlever fint i oksygenfattig og små miljøer. Nb, bare kjøp en hann/hunn.

"Kan anbefale kampfisk, de overlever fint i oksygenfattig og små miljøer."

Siden kampfisk er en labyrintfisk så kan den leve i svært oksygenfattig vann - det er riktig. Men det er likevel en uklok løsning å holde kampfisk i bolle, nettopp av samme grunn. Kampfisken er utstyrt med et spesielt organ (labyrinthen) som gjør at den kan hente luft i overflata. Når lufta den henter er tørr og kald - som den gjerne er i overflata på en bolle uten varmekolbe og dekkglass - vil den få sykdommer lignende vår lungebetennelse og dø.

Kampfisker kan leve i små miljøer, men de er avhengige av varme (27-30 grader) og dekkglass som holder luften over vannflaten varm og fuktig.

:-)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Kanskje jeg skal ta inngangspenger for folk å komme og se ;o)

Se der, ja! Nå har du endelig skjønt det..

Gjest papirtiger
Skrevet

Mate dem med levende edderkopper? Kjenner du ikke til Dyrevernloven, kjære deg?

Levende dyr som åte eller kjæledyrfôr er faktisk FORBUDT.

Hehe, håper faen meg du tuller.

Men jeg er nok en barbar, jeg fisker med meitemark også :D

Skrevet

Hehe, håper faen meg du tuller.

Men jeg er nok en barbar, jeg fisker med meitemark også :D

Om jeg tuller..? Gjør nok ikke det gitt. Lurte en stund på om det var _du_ som tullet, det er da ikke mulig å være så uvitende!

Det er ikke lov å fôre fisk med levende edderkopper på samme måte som det heller ikke er lov å fôre slanger med levende rotter og mus.

Du er nok ikke bare en barbar, du er kriminell også:

"§ 8. Forbod mot visse måtar å fara fram mot dyr på.

Det er forbode:

....

3. å nytta levande dyr til agn eller åte eller til fôr åt andre dyr,"

Kapittel IX omhandler straff for brudd på loven. Håndheving er selvsagt ikke enkelt, men jeg håper du har fått et nytt syn på saken.

Sakset fra http://oslovet.veths.no/dyrevernloven.html

Skrevet

Uææ, uææ! En sånn fisk kunne ikke jeg hatt da! Og stakkar edderkoppene (selv om de er ekle!)!

Stakkars edderkopper eller ikke - det er faktisk forbudt å bruke levende dyr som fôr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...