Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Om jeg tuller..? Gjør nok ikke det gitt. Lurte en stund på om det var _du_ som tullet, det er da ikke mulig å være så uvitende!

Det er ikke lov å fôre fisk med levende edderkopper på samme måte som det heller ikke er lov å fôre slanger med levende rotter og mus.

Du er nok ikke bare en barbar, du er kriminell også:

"§ 8. Forbod mot visse måtar å fara fram mot dyr på.

Det er forbode:

....

3. å nytta levande dyr til agn eller åte eller til fôr åt andre dyr,"

Kapittel IX omhandler straff for brudd på loven. Håndheving er selvsagt ikke enkelt, men jeg håper du har fått et nytt syn på saken.

Sakset fra http://oslovet.veths.no/dyrevernloven.html

*ler*

Jau, nå fikk jeg jammen et nytt syn på det. Skal faktisk slutte å drepe edderkopper. I tillegg skal jeg slutte å drepe alle insekter.

Men underholdende var du jo.

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• tonie

3

• Velouria

2

• Niobe

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest baremei
Skrevet

Stakkars edderkopper eller ikke - det er faktisk forbudt å bruke levende dyr som fôr.

Det var jeg ikke klar over. Men det er bra!!

Skrevet

*ler*

Jau, nå fikk jeg jammen et nytt syn på det. Skal faktisk slutte å drepe edderkopper. I tillegg skal jeg slutte å drepe alle insekter.

Men underholdende var du jo.

Hva mener du med at jeg er underholdende?

Du må da for svarte være komplett tosk. Eller er det greit å drite i loven bare fordi du synes den er idiotisk?

Du prøver antakelig å stemple meg som hysterisk dyreverner, noe du ikke lykkes med, siden det ikke har noe med saken å gjøre.

Du synes tydeligvis det er greit å bryte loven så lenge man ikke blir oppdaget, og unnskyld meg for ikke å ha særlig respekt for det.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hva mener du med at jeg er underholdende?

Du må da for svarte være komplett tosk. Eller er det greit å drite i loven bare fordi du synes den er idiotisk?

Du prøver antakelig å stemple meg som hysterisk dyreverner, noe du ikke lykkes med, siden det ikke har noe med saken å gjøre.

Du synes tydeligvis det er greit å bryte loven så lenge man ikke blir oppdaget, og unnskyld meg for ikke å ha særlig respekt for det.

At du er hysterisk er det vel ingen tvil om.

Men fint at edderkopper og meitemark har noen som taler deres røst.

Men nå er det nok om denne saken, underholdsningsverdien er forlengst borte.

Skrevet

Om jeg tuller..? Gjør nok ikke det gitt. Lurte en stund på om det var _du_ som tullet, det er da ikke mulig å være så uvitende!

Det er ikke lov å fôre fisk med levende edderkopper på samme måte som det heller ikke er lov å fôre slanger med levende rotter og mus.

Du er nok ikke bare en barbar, du er kriminell også:

"§ 8. Forbod mot visse måtar å fara fram mot dyr på.

Det er forbode:

....

3. å nytta levande dyr til agn eller åte eller til fôr åt andre dyr,"

Kapittel IX omhandler straff for brudd på loven. Håndheving er selvsagt ikke enkelt, men jeg håper du har fått et nytt syn på saken.

Sakset fra http://oslovet.veths.no/dyrevernloven.html

Edderkopper er insekter og ikke dyr. Edderkopper og meitemarker regnes derfor ikke under Dyrevernloven som du siterer.

§ 1. Kva dyr lova gjeld.

Denne lova gjeld levande pattedyr, fuglar, padder, frosk, salamander, krypdyr, fisk og krepsdyr.

Skrevet

At du prøver deg med hersketeknikk er det heller ingen tvil om.

-Jeg siterer Norges lover, og du kaller meg hysterisk. Tror nok det sier en del mer om deg enn om meg.

At loven i dette tilfellet omhandler dyrevern, og ikke butikknasking, kan vel ikke jeg hjelpe for.

Gjest Hobbyfisker´n
Skrevet

Mate dem med levende edderkopper? Kjenner du ikke til Dyrevernloven, kjære deg?

Levende dyr som åte eller kjæledyrfôr er faktisk FORBUDT.

Og jeg som har fiska med mark på kroken i alle di år...

Skrevet

Og jeg som har fiska med mark på kroken i alle di år...

*gisp* hva ER det du sier?

:-)

Skrevet

Vet du hva, jeg må pent be om unnskyldning, for i mitt stille sinn har jeg sett for meg at det var taranteller du forer fisken med. Vet ikke hvorfor. Det er fint mulig du mener stankelbein eller kongeroer eller hva de nå heter, disse langbeinte greiene som kryper innomhus om høsten.

Mulig det ikke spiller noen rolle likevel hvilken type edderkopp det er, siden LitjePia har gjort meg oppmerksom på at edderkopper ikke tilhører noen av kategoriene dyrevernloven omfatter. Så - sorry. :-)

*legger seg som Doffen flat med buken i været*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...