Gå til innhold

The Hours på NRK, søndag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare minne dere om at dette er en meget bra film dere ikke bør gå glipp av. Forøvrig er boken som filmen er basert på også meget bra, Mrs Dalloway, Virgina Wolf.

Gjest virginia speaking;
Skrevet

ja, denne filmen er en av de beste jeg har sett.

er iallefall på min topp ti liste av filmer jeg har sett.

så jeg følger oppfordringen, se filmen:)

Skrevet

Den skal jeg prøve å få med meg. Har enda ikke sett den. Takk for tipset:-)

Skrevet

The Hours må være noe av det kjedeligste som er gjort av filmer. Jeg holdt ut vel en time, da orket jeg ikke mer.

Filmen er rett og slett et stort misbruk av stjerneskuespillere.

Skrevet

The Hours må være noe av det kjedeligste som er gjort av filmer. Jeg holdt ut vel en time, da orket jeg ikke mer.

Den er et mesterverk, og fikk også fantastisk bra kritikk.

Skrevet

Handler om? *nesten huske*

Filmen krever at man klarer å ha to tanker i hodet på èn gang. Klarer du ikke det, er videosjappa full av filmer for deg.

"The hours" er film for mennesker med simultankapasitet og evne til å resonnere... På en måte. Jeg gleder meg.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du liker eller krever av en film, men jeg trenger litt mer enn bare dyktige skuespillere, dialog og hvordan en film får deg til å tenke nytt eller annerledes hjelper mye. Synd at du bare så en time, du burde gi den en ny sjanse, for den er virkelig god.

Mvh

Gjest baremei
Skrevet

Filmen krever at man klarer å ha to tanker i hodet på èn gang. Klarer du ikke det, er videosjappa full av filmer for deg.

"The hours" er film for mennesker med simultankapasitet og evne til å resonnere... På en måte. Jeg gleder meg.

Altså ingen film for hankjønn? :)

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du liker eller krever av en film, men jeg trenger litt mer enn bare dyktige skuespillere, dialog og hvordan en film får deg til å tenke nytt eller annerledes hjelper mye. Synd at du bare så en time, du burde gi den en ny sjanse, for den er virkelig god.

Mvh

Jeg krever at en film skal "ta tak i meg", og røre noe i meg, gjøre meg engasjert. Jeg misliker filmer som gjør at jeg "detter ut" i perioder. Et virvar av karakterfigurer, puttet inn i alle mulige tidsepoker, kan ikke bli bra.

I tillegg til en interessant story, skal filmen få meg både beveget, og i neste øyeblikk få meg til å le.

"The Hours" hadde ikke noe av ovenstående. Man skal ikke sitte på kino, og tankene plutselig begynner å gå innom jobben, eller hvilken restaurant man skal spise på etter filmen.

Så filmen med en kvinne. Av ren folkeskikk unnlot jeg å gi uttrykk for hvor mye jeg kjedet meg. Det var HUN som spurte om vi skulle gå.

Jeg har lite sans for folk som velger sære filmer, bare for å gi et jålete, sært, og "kulturelt" inntrykk av seg selv til omverdenen. Det har jeg ikke behov for.

En av mine favorittfilmer fra de senere årene er forøvrig "A Beautiful Mind". Så "37,5" her forleden. Også en fin og underholdende film.

Skrevet

Jeg krever at en film skal "ta tak i meg", og røre noe i meg, gjøre meg engasjert. Jeg misliker filmer som gjør at jeg "detter ut" i perioder. Et virvar av karakterfigurer, puttet inn i alle mulige tidsepoker, kan ikke bli bra.

I tillegg til en interessant story, skal filmen få meg både beveget, og i neste øyeblikk få meg til å le.

"The Hours" hadde ikke noe av ovenstående. Man skal ikke sitte på kino, og tankene plutselig begynner å gå innom jobben, eller hvilken restaurant man skal spise på etter filmen.

Så filmen med en kvinne. Av ren folkeskikk unnlot jeg å gi uttrykk for hvor mye jeg kjedet meg. Det var HUN som spurte om vi skulle gå.

Jeg har lite sans for folk som velger sære filmer, bare for å gi et jålete, sært, og "kulturelt" inntrykk av seg selv til omverdenen. Det har jeg ikke behov for.

En av mine favorittfilmer fra de senere årene er forøvrig "A Beautiful Mind". Så "37,5" her forleden. Også en fin og underholdende film.

"Jeg krever at en film skal "ta tak i meg", og røre noe i meg, gjøre meg engasjert."

Det gjør jeg også, og denne filmen gir meg alt dette.

"Jeg misliker filmer som gjør at jeg "detter ut" i perioder."

Det gjør vi vel alle.

"Et virvar av karakterfigurer, puttet inn i alle mulige tidsepoker, kan ikke bli bra."

Jeg vil ikke kalle det et virvar og det er jo flere gode filmer som ikke er klipt sammen i kronologisk rekkefølge. Dette har ingenting med om filmen er god eller ikke.

"I tillegg til en interessant story, skal filmen få meg både beveget, og i neste øyeblikk få meg til å le." Det gjør denne filmen iallefall med meg, mulig jeg ikke lo så mye, men det er heller ikke et must for meg når jeg ser film.

Kjipt at den ikke ga deg noe for det er virkelig en god film. Men alle kan jo ikke like alt.

"Jeg har lite sans for folk som velger sære filmer, bare for å gi et jålete, sært, og "kulturelt" inntrykk av seg selv til omverdenen. Det har jeg ikke behov for." Jeg regner ikke med at du sikter til meg, det har du i så fall ikke grunnlag til.. Men at jeg er sær har du helt rett i ;)

"En av mine favorittfilmer fra de senere årene er forøvrig "A Beautiful Mind". Så "37,5" her forleden. Også en fin og underholdende film."

Beautiful Mind er en meget bra film, 37,5 har jeg ikke sett så jeg vet ikke, men har inntrykk at den er en "lettsett" film som ikke er noe annet enn, som du skriver, underholdende.

Mine favorittfilmer er, Resvoir Dogs, Clockwork Orange (eller alle filmene til Tarrantino og Kubrick) i det siste vil jeg nevne Closer og 21 grams.

Skrevet

Huh? Filmen er vel strengt tatt ikke basert på Mrs Dalloway, selv om dette er et tema?

Gjest baremei
Skrevet

Tror jammen jeg må få noen der hjemme i moderlandet til å ta den opp for meg, jeg. Har hatt lyst til å se The Hours lenge, men er bare litt redd for at den er uhorvelig trist/deprimerende? Er den ikke det?

Skrevet

Huh? Filmen er vel strengt tatt ikke basert på Mrs Dalloway, selv om dette er et tema?

Nja, du har forsåvidt rett i det. Den handler jo mer om hvordan denne boken har innvirket på livet til disse tre kvinnene.

Jeg så at jeg hadde skrevet feil, men gadd ikke rette det opp ;)

Skrevet

Tror jammen jeg må få noen der hjemme i moderlandet til å ta den opp for meg, jeg. Har hatt lyst til å se The Hours lenge, men er bare litt redd for at den er uhorvelig trist/deprimerende? Er den ikke det?

Nei, jeg syns ikke at den er verken uhorvelig trist eller deprimerende, men den får deg kanskje til å tenke litt.

Gjest baremei
Skrevet

Nei, jeg syns ikke at den er verken uhorvelig trist eller deprimerende, men den får deg kanskje til å tenke litt.

Sånne filmer som får en til å tenke, kan jeg like:)

Hjalp chili´n i går forresten? Jeg er ikke blitt verre i hvert fall,så kanskje hadde det litt effekt.Skal ta et par teskjeer i dag og:)

Skrevet

Sånne filmer som får en til å tenke, kan jeg like:)

Hjalp chili´n i går forresten? Jeg er ikke blitt verre i hvert fall,så kanskje hadde det litt effekt.Skal ta et par teskjeer i dag og:)

Ja, jeg har iallefall svettet godt i natt og tårer og nese har rent i strie stømmer, så noe har jeg iallefall blitt kvitt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...