Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vil karakterene fra videregående (allmennfag) telle mye når vi skal søke jobb? Skal utdanne meg som allmennlærer. (lærer i barne-og grunnskole).

Hva er forskjellen på primærvitnemålskvote og ordinær kvote?

Skrevet

Når du skal søke jobb er det vel mest ordenskarakteren og fraværet ditt som teller. Primærvitnemålskvoten er snittet ditt UTEN forbedringer. Ordinær kvoten er snittet ditt med forbedringer, f.eks. hvis du har tatt opp igjen fag, tatt fag på universitetet o.s.v.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at noen har spurt meg om karakterer eller fravær fra videregående.

Skrevet

Når du skal søke jobb er det vel mest ordenskarakteren og fraværet ditt som teller. Primærvitnemålskvoten er snittet ditt UTEN forbedringer. Ordinær kvoten er snittet ditt med forbedringer, f.eks. hvis du har tatt opp igjen fag, tatt fag på universitetet o.s.v.

Jeg har tenkt til å ta opp igjen noen fag på sonans privatgymnas, og erstatte et par fag med nye. Blir det nye snittet mitt da primærvitnemålskvoten eller ordinær kvote??

Skrevet

Jeg har tenkt til å ta opp igjen noen fag på sonans privatgymnas, og erstatte et par fag med nye. Blir det nye snittet mitt da primærvitnemålskvoten eller ordinær kvote??

Leste noe om at primærvitnemålskvoten ikke teller for dem som er under 21 år..??

Når man skal søke jobb, vil den ordinære eller primærvitnemålskvoten stå da??

*forvirret*

Skrevet

Da er det ordinær kvote ettersom du har forbedret fag.

Skrevet

Leste noe om at primærvitnemålskvoten ikke teller for dem som er under 21 år..??

Når man skal søke jobb, vil den ordinære eller primærvitnemålskvoten stå da??

*forvirret*

Den teller ikke for dem over 21 år. Tror det er fordi de da har alderspoeng. Når du søker jobb viser du bare det vitnemålet du har. Når du skal søke skole så sender du inn vitnemålet pluss evt. karakterutskrift for de fagene du har tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...