Gå til innhold

ny leilighet - ikke rengjort

Anbefalte innlegg

Elisabeth1365380359
Skrevet

Hei!

Jeg skal ut å skrive under på ny kontrakt. Det er en hybelleilighet som har stått tom i en mnd tid, og jeg flytter ikke inn før om tre uker. På visninga så jeg at det var veldig støvete der. Kan jeg kreve avslag på prisen hvis den ikke er rengjort til jeg flytter inn? Hvor mye i så fall? Snakk om 20 m2.

Skrevet

Ja, det kan du. Jeg ble trukket tilsammen 25 000 kr fordi leiligheten ikke var skikkelig rengjort av et vaskebyrå da jeg flyttet men det var en leilighet på nesten 90 kvm.

Skrevet

Først må du gi utleier rimelig tid til å vaske der selv. Si fra om det.

Gjest baremei
Skrevet

Tror du kan kreve at de betaler for at et rengjøringsbyrå gjør jobben, dersom de ikke har gjort den selv.

Skrevet

Da jeg flyttet fra hybelen min skurte jeg den, badet inkludert. Men tror du ikke jeg ble trukket 500 kr fra depositumet for dårlig vask av bad???

Men da jeg selv flyttet inn var kjøkkenet kun fraflyttet, gammel mat i kjøleskap og diverse utstyr jeg måtte kaste. Vi skurte _alt_, men fikk ikke noe avslag på husleien, kun en gratis pizza (som forresten noen andre var så dritfrekke at de bare tok).

Stå på ditt, du. Krev ordentlig rengjøring eller avslag i prisen, enten du skal kjøpe eller leie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...