Gå til innhold

Isjias og medisin

Anbefalte innlegg

Gjest Robert18

For et par måneder siden var hos hos lege og fortalte om mine smerter i ryggen og nedover venstre ben. Han tok et par undersøkelser og fant ut at jeg hadde isjias. Jeg har hatt dette i over et år, og går veldig skjeft, for å unngå at det gjør alt for vondt. for det første synes det jeg var ganske rart at han anbefalte meg å ta paracet for de værste smertene.. Jeg har ingen tro på at paracet fungerer noe særlig. så jeg fikk tak i både Ibux og Paralgin Forte, som heller ikke hadde noen særlig virkning.. litt effekt kanskje.. jeg har ikke presisert at jeg føler et behov for sterker medisin hos legen min, fordi jeg lurer på om det i det hele tatt har noen hensikt? jeg har veldig vondt, og må holde meg inne.. enten å sitte eller å ligge mesteparten av dagene, slik at f.eks. skole blir vanskelig for meg.

Jeg har enda et spørsmål. Da jeg ble undersøkt hos lege for første gang, ang ryggen, ble jeg altså henvist til røntgen, som min far, som har hatt ryggplager igjennom hele livet, avfeide som sløsing av tid, fordi de garantert kom til å finne ut at det måtte en CT til for å finne ut noe. likevel tok de røntgen bilder, og jeg har nå fått høre at jeg hadde behov for CT.. det har gått 3 uker siden jeg var og tok røntgen. hvor lang tid skal det egentlig ta før jeg får tatt den der CT undersøkelsen? Hvem kan jeg henvende meg til for å få vite det? jeg har prøvd legen som henviste meg til både rønten og CT...

Jeg har enda et spørsmål. Fysioterapauten sa til meg, unngå å gjør ting som gjør vondt. Hva om jeg føler meg spesielt plaget en dag, er på skolen en time eller to, og vrir meg i stolen av smerte. Bør jeg dra hjem og slappe av eller være på skolen? Jeg er jo mye mer anspent på skolen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17547-isjias-og-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Robert18.

Behovet for smertestillende ved Ischias elannen form for ryggsmerter er individuelt.Noen trenger bare paracetamol,mens andre må ha feks.Paralgin Forte.Vanlig er det å kombinere Somadril med feks.Celebra,Brexidol el.l.En skiveutglidning el.Ischias vil ikke synes på vanlig røntgen.Det er riktig at du da evnt.må til CT.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17547-isjias-og-medisin/#findComment-80824
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...