Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode melkekyr kan gi opptil 5000 liter på ett år, det vil vel bli rundt 13-14 liter pr. døgn.

Skrevet

Om jeg ikke husker feil, kan ei god melkeku gi mellom 20-25 liter i døgnet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Gode melkekyr kan gi opptil 5000 liter på ett år, det vil vel bli rundt 13-14 liter pr. døgn.

Kyr har gjerne en periode før kalving de ikke melkes, rundt et par måneder. Dette må selvsagt trekkes fra regnestykket.

Måtte spørre mannen min for sikkerhets skyld, og fikk følgende svar: Kyr produserere fra 20-50 liter på et døgn. Gjennomsnittet på et år ligger på rundt 30 liter.

Er ikke så veldig mange som produserer 50 liter, da, men noen få prima eksemplarer av arten. :-)

Skrevet

Kyr har gjerne en periode før kalving de ikke melkes, rundt et par måneder. Dette må selvsagt trekkes fra regnestykket.

Måtte spørre mannen min for sikkerhets skyld, og fikk følgende svar: Kyr produserere fra 20-50 liter på et døgn. Gjennomsnittet på et år ligger på rundt 30 liter.

Er ikke så veldig mange som produserer 50 liter, da, men noen få prima eksemplarer av arten. :-)

Jeg syntes 13-14 liter i døgnet hørtes lite ut ja, men i snitt blir det jo riktig. *ror for harde livet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...