Gå til innhold

Når kjæresten synes det er greit...

Anbefalte innlegg

Gjest surlompa
Skrevet

Jeg og kjæresten hadde en diskusjon i natt. Jeg fikk beskjed på et tidspunkt at han synes det var greit at jeg lå med en annen gutt. Jeg ble målløs og visste ikke helt hva jeg skulle tro.

Han fortalte videre i all seriøsitet at han synes det var greit om jeg lå med en annen gutt så lenge han fikk rede på hvem det var, hvordan det hadde skjedd osv.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke/mene. Synes selv det virker som han ikke bryr seg om meg når han mener dette.

Hva mener dere?

Skrevet

Jeg synes det blir helt feil og hadde overhode ikke godtatt at en evt. parnter kunne knulle rundt bare jeg visste hvem det var med!

Jeg hadde vurdert hele forholdet om min partner hadde sagt noe slikt.

Skrevet

han har vel ikke vært utro selv og skal prøve å rettferdigegjøre det ved å la deg ligge med andre?

Skrevet

Hadde nok fått en liten knekk i tillitten til han ja...

Betyr det at han syns du burde mene det samme..?

Snakk med han om hva du tenker om dette utsagnet, og still spørsmål om hva han vil videre med forholdet deres...

Skrevet

Da tenker jeg at han kanskje også syns det er greit at han ligger med ei annen?

Prat med han om igjen for å forsikre deg om at du ikke har misforstått eller at han har ordlagt seg feil, eller om det bare var tanker en sen sen natt. Kanskje han mente at han ville tilgitt deg hvis du var utro dersom du hadde vist at du angret?

Skrevet

Han har sikkert lyst til å knulle rundt selv og vil rettferdiggjøre det ved å gi deg lov først..

Skrevet

man kan gjerne ha en avtale om at det er greit å ligge rundt selv om man er et par - men da må begge være med på det!

Jeg ville overhodet ikke likt det om samboeren min hadde slike meninger, og ville som deg tvilt på hans følelser overfor meg, og hva slags holdning han har til utroskap.

Her må du nok ta ham med på kammerset for en alvorsprat, ja.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Kanskje han er bifil? Og ønsker seg trekantopplegg etterhvert? *grøss*

Skrevet

Du kan jo foreslå at du ligger med en navngitt kjempekjekk fyr, og se om han er like aksepterende da. Det er lett å si slike ting så lenge det er rent teoretisk.

Kanskje han også føler at det vil være så utenkelig for deg å ta ham på ordet at det ikke spiller noen rolle om han sier det.

Men for all del - hvis begge parter i forholdet synes slike ting er greit, har ikke jeg noen problemer med det. Dem om det.

Da jeg var nygift, hadde mannen min og jeg en diskusjon om utroskap. Da sa han at det var ikke så farlig om jeg var utro hvis forholdet mellom oss var bra. Da ville han være trygg på meg uansett sprell. Var det dårlig, derimot, ville han bli sjalu og redd.

Det er jo også en variant.

Gjest hilsen gift i 12 år.
Skrevet

Jeg og mannen min har diskutert noe av det samme:

Jeg ville ikke ha akseptert utroskap i det hele tatt, men mannen min ville kanskje ha tilgitt meg i forhold til hvordan situasjonen hadde vært. Han ville ikke bastant si nei og gå sin vei.

Men ingen av oss godtar utroskap i utgangspunktet.

Kan det være at du har misforstått litt og at han mener noe av det samme som jeg sa nå? Du vet mannfolk er ikke alltid flinke til å utrykke seg ordentlig.

Snakk sammen en gang til og se om det var en misforståelse da vel!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Høres ut som om fyren har lyst til å deise litt rundt selv, og smålegitimerer det ved å gi deg lov.

Skrevet

Synes det høres ut som han kanskje har vært utro og vil la deg ligge med en annen kæll for å selv ha mindre dårlig samvittighet. På den måten føler han at dere stiller likt. Ukult hvis dette er ett nytt forhold, tegn på problemer i forholdet hvis dere har vært sammen leeenge.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg tenker at han selv ønsker den muligheten for egen del! Vil ikke du ha det slik, så kommer han til å såre deg skikkelig en gang. Sats på noen med samme mening som deg. Dette er det veldig viktig å være enige om!

Skrevet

Jeg bare lurer på hvorfor denne diskusjonen i det hele tatt dukket opp?

Det er hva jeg sitter å lurer på, etter å ha lest innlegget ditt.

Har du mast om hans syn på utroskap i en ellers dårlig stemning, så er det mulig han bare har slengt dette ut av seg for å få fred til å sove. Jeg aner ikke jeg altså, bare lurer.

Å nei, hvis det var helt seriøst fra hans side, så hadde jeg ikke følt meg mye elsket - det er sikkert og visst.

Mulig han har lyst eller allerede har gjort det selv også - som jo de andre påpeker her, og da er det jo opp til deg å finne ut av akkurat det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...