Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?


miniority

Anbefalte innlegg

Jeg føler selv at jeg er deprimert..Har vært hos psykologer, og hos lege osv..De kommer alle frem til at jeg lider av depresjon og angst..Men da lurer jeg på , jeg har vært hos psykolog såå mange ganger , men ingen fremskritt..Hvorfor kan de ikke greie å skrive ut noen medisiner til meg?Skal det alltid være så vanskelig?Finnes ikke reseptfrie medisiner som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare en

Medisiner gjør deg ikke frisk de tar bare bort symptomene. For å bli frisk må du snakke med psykologen så du får hjelp til å takle angsten og depresjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner gjør deg ikke frisk de tar bare bort symptomene. For å bli frisk må du snakke med psykologen så du får hjelp til å takle angsten og depresjonen.

Men , om det ikke funker ?

Gått til psykolog i 4 år.. og jeg ser ikke noe poeng i det lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en

Men , om det ikke funker ?

Gått til psykolog i 4 år.. og jeg ser ikke noe poeng i det lenger...

Hvis du har vært aktiv disse 4 årene og fortalt alt til behandleren din og du føler det ikke går fremover.

Da er det vel på tide å finne en annen terapiform eller en annen psykolog som kan hjelpe deg bedre.

Snakk med psykologen din og si at du føler at denne terapiformen ikke fører noen vei. Spørr om psykologen har ideer på andre teknikker dere kan prøve eller om du må bytte behandler for å få annen terapiform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sortsorg

Hvis du har vært aktiv disse 4 årene og fortalt alt til behandleren din og du føler det ikke går fremover.

Da er det vel på tide å finne en annen terapiform eller en annen psykolog som kan hjelpe deg bedre.

Snakk med psykologen din og si at du føler at denne terapiformen ikke fører noen vei. Spørr om psykologen har ideer på andre teknikker dere kan prøve eller om du må bytte behandler for å få annen terapiform.

Klart , det funker kanskje..

Jeg har byttet psykolog , og vært innlagt..

Men , alt er til ingen nytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen

Johannesurt kan kjøpes reseptfritt på apoteket og har dokumentert effekt mot moderat depresjon, det kan være verd å prøve. Ellers kan du be legen om å få utskrevet antidepressiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tatt opp spørsmålet om medisiner med psykologen/fastlegen? Hvilken begrunnelse har du eventuelt fått for at de ikke vil gi deg medisiner?

Noen psykologer er helt avvisende til medisiner. Hvis din er det, hadde det kanskje vært en idé å bytte? Når du ikke har merket bedring på fire år er det på tide å prøve noe nytt.

Ta spørsmålet om medisiner opp med fastlegen din, du kan eventuelt be om en henvisning til psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

travis1365380598

Hvis du har vært aktiv disse 4 årene og fortalt alt til behandleren din og du føler det ikke går fremover.

Da er det vel på tide å finne en annen terapiform eller en annen psykolog som kan hjelpe deg bedre.

Snakk med psykologen din og si at du føler at denne terapiformen ikke fører noen vei. Spørr om psykologen har ideer på andre teknikker dere kan prøve eller om du må bytte behandler for å få annen terapiform.

For noe tull fra "-bare en". Du må ikke høre på ham. Det får være grenser for naiv tro på terapi. Har du vært deprimert i 4 år bør du vudere medisiner. Det er ikke noe å skamme seg over. Det er nå i hvertfall min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...