Gå til innhold

Borre hull i veggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg rett og slett borre hull tvers igjennom veggen?

*blond*

Jeg er så drittlei at den bredbåndsledningen ligger og slenger på gulvet her. Den kommer inn like ved inngangsdøren og vi la den bare i døråpningen og inn på kontoret, men jeg ville likt det bedre om jeg kunne borre et tynt lite hull innerst i hjørnet og da sluppet å ha ledninger utpå gulvet.

Kan jeg gjøre det men lang borr og slagdrill?

Anyone?

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

18

• Lillemus

6

• Gemini

5

• Velouria

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det går helt sikkert fint, det er jo bare å prøve å se hvordan det går. Det er kanskje lurt å sjekke om det er noen rør eller noe elektrisk inni veggen først, men hvordan du gjør det uten å rive veggen først vet jeg ikke.

lykke til!

ShitDiddelyDo
Skrevet

I min ungdom var det ikke rent få hull jeg boret i gymsalen, så her er jeg dreven.

Det går selvfølgelig helt fint.

Skrevet

Jo da. Mål ut hvor hullet skal være på begge sider av veggen. Skaff deg et flexrør eller lignende som du trer inn gjennom hullene, dette for å styre ledningen på plass.

Værre er det ikke;o)

Skrevet

I min ungdom var det ikke rent få hull jeg boret i gymsalen, så her er jeg dreven.

Det går selvfølgelig helt fint.

Jaha?

Du som er så dreven, må jeg ha spesialborr, eller duger det fint med en treborr som er litt langt? Tror det bare er en vanlig lettvegg uten noe ledningsstæsj inni.

Skrevet

Jo da. Mål ut hvor hullet skal være på begge sider av veggen. Skaff deg et flexrør eller lignende som du trer inn gjennom hullene, dette for å styre ledningen på plass.

Værre er det ikke;o)

Selger de slikt på jernvarebutikker?

Genialt! Dette skal prøves ut. Ikke kom og si at Cecily ikke er praktisk anlagt, altså *brette opp ermene*

Jeg har til og med kjøpt slagdrill for en liten stund siden.

Annonse

Skrevet

Vet du hva jeg gjorde da jeg skulle ha opp knagger på badet og måtte bore i flis? ;o)

Sjekka opp verdens deiligste handyman! Og fikk noko attåt etterhvert... Det er sånn det skal gjøres. *Nikker med kjennermine*

Skrevet

Vet du hva jeg gjorde da jeg skulle ha opp knagger på badet og måtte bore i flis? ;o)

Sjekka opp verdens deiligste handyman! Og fikk noko attåt etterhvert... Det er sånn det skal gjøres. *Nikker med kjennermine*

*imponert*

Jøss! Du er flink!

Men jeg tror mannen som allerede bor i dette huset hadde blitt litt sur dersom jeg la meg på slike problemløsninger.

Skrevet

Det er sikkert greit å vite hva veggen er laget av...

Skrevet

Det er sikkert greit å vite hva veggen er laget av...

En lettvegg.

Skrevet

En lettvegg.

Men kanskje det er forskjell på hvilket bor man bør bruke om veggen er laget av gips eller sponplater? Ikke sikker jeg... Sånt lærer man ikke når man har en superhandy mann... Men våre vegger er av sponplater i alle fall, såpass vet jeg.

Det der med ledninger, være sikker på at det ikke er noe elektrisk, eller vannrør i veggene er nok det viktigste.

Skrevet

*imponert*

Jøss! Du er flink!

Men jeg tror mannen som allerede bor i dette huset hadde blitt litt sur dersom jeg la meg på slike problemløsninger.

Hva med å spørre ham?

Skrevet

Men kanskje det er forskjell på hvilket bor man bør bruke om veggen er laget av gips eller sponplater? Ikke sikker jeg... Sånt lærer man ikke når man har en superhandy mann... Men våre vegger er av sponplater i alle fall, såpass vet jeg.

Det der med ledninger, være sikker på at det ikke er noe elektrisk, eller vannrør i veggene er nok det viktigste.

Ligger det vannrør i lettvegger?

Annonse

Skrevet

Hva med å spørre ham?

Det er et dårlig forslag fordi:

1: Han er ikke hjemme.

2: Jeg er den praktiske av oss.

Skrevet

Det er et dårlig forslag fordi:

1: Han er ikke hjemme.

2: Jeg er den praktiske av oss.

Aha. Bare prøv du. Å bore mener jeg. :o)

Skrevet

Ligger det vannrør i lettvegger?

Gjør kanskje ikke det...?

*for anledningen blond*

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om det er gips eller treplater.

Veggen er ca en meter lang og det er en stikkontakt helt ytterst så jeg nå. Jeg har lyst til å borre helt nede ved listen, innerst i hjørnet.

Skrevet

Aha. Bare prøv du. Å bore mener jeg. :o)

Satser på at det går bra da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jaha?

Du som er så dreven, må jeg ha spesialborr, eller duger det fint med en treborr som er litt langt? Tror det bare er en vanlig lettvegg uten noe ledningsstæsj inni.

Du trenger ikke noe spesialgreier for å borre igjennom en helt vanlig vegg.

Skrevet

Du trenger ikke noe spesialgreier for å borre igjennom en helt vanlig vegg.

Er en vanlig borr lang nok til å rekke helt gjennom, eller må jeg avansere og gjør slik som i tunnelene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...