Gå til innhold

Hvilken spiseforstyrrelse?


Gjest Spiseforstyrret

Anbefalte innlegg

Gjest Spiseforstyrret

Jeg lurer på hvilken spiseforstyrrelse jeg har jeg... Jeg er 25 år og har slitt med SF i 5-6 år.

Før hadde jeg bulimi (et halvt år siden), men etter at jeg har sluttet å kaste opp og misbruke avføringstabletter så vet jeg liksom ikke om jeg er spiseforstyrret og i så fall hvilken jeg har.

Jeg spiser ganske lite, ca 900 kalorier om dagen i håp om å gå ned i vekt. Et par ganger i mnd slutter jeg å spise totalt i 4-5 dager, gjerne etter at jeg har gått opp en halv kilo eller noe sånt. Noen ganger slutter jeg å drikke også for jeg klarer ikke å ha noe i munnen. Jeg tenker på mat og kalorier ca 80-90 % av tiden. Tenker på hva jeg har spist og hva jeg ikke burde spise osv.

BMI`en min er for så vidt normal, ca 22, men jeg ønsker å gå ned til ca. 19-20.

Har mistet helt begrep om hva som er normalt og ikke nå og lurer på om noen her kan hjelpe meg? Jeg vet jo at jeg var spiseforstyrret før, da jeg kastet opp, men hva er jeg nå? Føler at jeg er forstyrret ennå, men har jo ikke verken bulimi eller anoreksi.

Har dette jeg sliter med nå et navn? For det er ikke sånn vanlige slankere tenker, eller? Jeg tror det er litt unormalt selv.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig at folk med spiseforstyrrelser veksler mellom ulike metoder for å gå ned i vekt. Mange sulter seg i perioder for så å kaste opp. Så kan de få en periode hvor de overtrener, kanskje kombinert med lite mattinntak. Så kan de komme til avføringsmiddel-metoden.

så jeg tror ikke at du kan kalle dette noe annet enn spiseforstyrrelser. Kanskje Anorexi med bulemiske perioder, eller hovedsakelig Bulimi med anorektiske perioder.

vanskelig å gi diagnose gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ha en rekke variasjoner innenfor spiseforstyrrelser. Når mat opptar tankene dine så til de grader, trenger du hjelp uansett hva spiseforstyrrelsen kalles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...