Gå til innhold

har noen her tatt laseroperasjon på øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har linser og har tenkt litt på å ta en laseroperasjon så jeg slipper linser. Men har hørt at det kanskje koster 10000 kr pr øye, så det har jeg ikke råd til. Men hvis prisen går ned så kanskje

noen som har gjort det? Var det vondt? og hvor bra ble resultatet?

Skrevet

jeg gjor det for seks år siden. Betalte vel 22000 kr den gangen. Inngrepen gikk fort og smertefritt, men litt plager de første dagene må man regne med. det ene øyet ble ikke vellykket, men da tok de bare en ny operasjon noen mnd etter.

Nå ser jeg som en falk, men minnes at mørkesynet var veldig dårlig de første årene etter operasjonen

Skrevet

jeg gjor det for seks år siden. Betalte vel 22000 kr den gangen. Inngrepen gikk fort og smertefritt, men litt plager de første dagene må man regne med. det ene øyet ble ikke vellykket, men da tok de bare en ny operasjon noen mnd etter.

Nå ser jeg som en falk, men minnes at mørkesynet var veldig dårlig de første årene etter operasjonen

har tenkt litt på sånn laseroperasjon selv, men jeg er en skikkelig pyse når det gjelder smerte, gjør det vondt? Har sett på tv at de bruker sånne "klyper" for å holde øynene åpne, det ser jo helt grusomt ekkelt ut??

Skrevet

har tenkt litt på sånn laseroperasjon selv, men jeg er en skikkelig pyse når det gjelder smerte, gjør det vondt? Har sett på tv at de bruker sånne "klyper" for å holde øynene åpne, det ser jo helt grusomt ekkelt ut??

Jeg synes ikke det var vondt, litt ubehagelig med den klypa, men inngrepet går fort et par min. Men nå er jeg veldig tøff av meg. Legen sa at jeg var veldig rolig og lett å operere, selv uten beroligende, det kan man få om man vil

Jentungen1365380808
Skrevet

Tok operasjon for noen år siden. Hadde hørt mye om hvor vondt det skulle være, men hadde ikke smerter i det hele tatt. Fikk operasjonen dekket fordi jeg er nødt til å ha godt syn i min jobb. Betalte bare egenandel på 185 kr pr. operasjon og pr. kontroll (kanskje kontrollene var litt billigere, husker ikke helt).

Kizza1365380506
Skrevet

Hvilken operasjon du skal ha kommer an på hvordan synet ditt er. Ta kontakt med øyenlegen som utfører slik operasjon og få tilsendt opplysninger om fremgangsmåtene. Vanlig laseroperasjon skal være forholdsvis smertefri og går raskt, du kan gå på jobb dagen etter i følge min øyenlege.

Dersom du har dårligere syn enn -5 kan du søke om gratis operasjon iallefall på Øyeklinikken på Haukeland, og i Oslo tror jeg.

Mvh

Skrevet

Det var klypene jeg også grudde meg mest for, men dem merket jeg nesten ikke etter å ha fått bedøvelsesdråper på øynene.

Skrevet

Gjorde det for ca 5 uker siden, måtte ut med 30.000. dette var i Oslo, i Trondheim kan man få det for "bare" 25.000.

Kjempebra resultat, men var veldig tørr på øynene i en drøy uke etterpå. Det har jeg uansett vært vant til pga linser, så det plaget meg ikke altfor mye, bare dryppet godt med saltvann og kunstig tårevæske. Hadde også litt tåkesyn de første ukene, men det er over nå. Ikke noe problem. Begge disse plagene må man regne med.

Inngrepet gjorde ikke egetnlig vondt, men litt ekkelt var det. Tok toppen 2 min pr øye.

Det er dyrt ja, men for meg som hadde ca 4000 i utgifter i året til linser og dessuten trengte nye briller nå - ville sikkert blitt 4-5000 for dem også - så er det spart inn på få år.

De har dessuten en nedbetalingsordning, 1000 i mnd mener jeg de tilbød der jeg gikk. Anbefaler hvertfall operasjonen, er vanvittig deilig å slippe briller og linser - noe jeg har vært avhengig av i 13 år.

Gjest kanskje jeg også
Skrevet

En bekjent opererte med lasek i utlandet. Var det Bulgaraia tro? Hun var der på ferie og gjorde det litt på sparket. Hun er kjempefornøyd. Det er 2 typer laseroperasjoner, Lasek og Lasik. Forskjellen er om de løsner på øyehinnen?eller ikke.

Sjekk ut hos øyelege og få informasjon. Så har du mulighet til å ta en "operasjonsreise" til f.eks. Polen, og du får det mye rimeligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...