Gå til innhold

NHD/ Andre folk -Lamictal og hårvekst i ansiktet...


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Jeg har brukt Lamictal siden september/oktober 04,som stemningsstabilisator ved BPD.Den funker bra, bedre enn noe annet jeg har forsøkt.I hvert fall hittil.

Problemet er at jeg har fått økt hårvekst i ansiktet etter at jeg startet med Lamictalen.Hadde en del hårvekst fra før av også, antydning til bart, stive, svarte hår enkelte steder på kinnene og på haka.Jeg har brukt å nappe det bort med pinsett, det funker best.

Men nå har hårveksten blitt langt verre.Det er i hvert fall to ganger så ille som det var, og stadig flere av vennene mine har bemerket det.Hårveksten har spredt seg nedover halsen og hele haka er dekket.Jeg begynner rett og slett å synes at det er temmelig ubehagelig.

Liker ikke å gå med vanlig utringede gensre lenger.Med mindre jeg er hos familien min.Må nappe hår hver dag og det er ca 40 - 50 hår som kommer med hver gang jeg napper.Jeg bruker som regel skjerf, selv om jeg er inne(stemmer jo rødt, så jeg har et lite lager med palestinaskjerf som blir flittig brukt ..hehe)og liker ikke å vise meg uten gensre eller jakker som skjuler haka mi.

Kan Lamictal øke hårvekst i ansiktet?Står på 150 mg om kvelden(skal øke til minimum 200) Hva med de andre medisinene jeg bruker fast?:Xanor 3 mg depot om kvelden og Sobril 25 mg, Atenolol 75 mg morgen(profylaktisk mot migrene) og TrioB 1 tab morgen.

Som eventuelt har jeg:Tramadol inntil 400 mg,Sobril 25 mg inntil 2 ganger daglig.

Finnes det noen hjelp å få fra f.eks somatikken mot hårvekst som kommer av nødvendige medikamenter?

Takknemlig for svar!

Hårete hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svaksterk

Hei Firebird.

Jeg kan ikke si noe om lamictal, men lurer på om du har sjekket om du kan ha et syndrom som heter PCO, polycystisk ovariesyndrom. Da kan man få økt hårvekst. Det kan uansett være lurt å sjekke hva det skyldes. :-) Ellers er det fint å høre at du får god hjelp! Veldig bra. Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...