Gå til innhold

Kleptomani?


Gjest ikkeakkuratnå

Anbefalte innlegg

Gjest ikkeakkuratnå

Nå har jeg forsøkt å finne alternative forklaringer på diverse forsvinninger ganske lenge, men en tanke bare presser seg på, så nå må jeg bare høre etter:

Vi har fått en ny person inn i vår nærmeste krets. Hun er meget høflig av seg, (for?) opptatt av å bli likt av oss, og vi oppfatter henne også som perfeksjonistisk og svært forfengelig. Vi andre er tydelige med hverandre hvis vi blir irriterte, og i motsetning til oss kan det virke som om hun er en som heller svelger unna all irritasjon. Jeg har imidlertid hørt henne være nedlatende i sin omtale av folk som ikke er like forfengelig som hun selv. - Hadde det ikke vært for at hun er opptatt av å bli likt av oss (på grunn av familieforhold), hadde vi nok tilhørt de hun snakker nedsettende om.

Grunnen til at jeg nevner dette er at etter at hun kom inn i bildet, har flere ting forsvunnet. Et par DVD'er, noe sminke, og klesplagg. Det er jo ikke uerstattelig, og jeg er ikke sånn at jeg har det med å mistenke folk, men dette er ubehagelig. Jeg har aldri blitt frastjålet noe før, og nå skjer alt dette på en gang. Siden det først og fremst er i mitt hus våre familiesamlinger skjer (de hun nå er med på), aner jeg ikke om andre også har opplevd dette. Jeg kvier meg også for å spørre andre i slekta.

Jeg har ingen kunnskap om kleptomani, og aner ikke om hun går under en slik profil, men hobbyanalytikeren i meg har en hypotese om at en person som legger alt til for å bli godt likt og samtidig opplever en del irritasjon, kan oppleve lettelse ved å stjele fra den hun er irritert på.

Jeg tror ikke jeg har tråkket henne på tærne, men det er mulig jeg som person har irritert henne. Jeg er mer uhøytidelig og mye mindre forfengelig enn henne. Om mine meninger har irritert henne, ville jeg ikke fått vite det uansett da hun sjelden gir uttrykk for hva hun mener.

Hva kan jeg gjøre? Noen konfrontasjon på dette grunnlaget virker umulig, og tenk om jeg tar feil? Finnes det noen tegn jeg kan se etter som kan gjøre mine antakelser mer sikre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...