Gå til innhold

hjelp til selvhjelp


lostitall

Anbefalte innlegg

Problem 1: Jeg har lenge hatt problemer med å omgås andre mennesker. Jeg trekker meg tilbake i store fora, ønsker ikke å åpne munnen fordi jeg tror at alt jeg sier blir dumt.

Problem 2: Jeg holder på å ødelegge forholdet mitt pga av at jeg ikke klarer å stå på egne ben. Jeg gjømmer meg bort når problemer oppstår. Stikker hode i sanden som strutsen. Forteller partneren det jeg tror hun vil høre for å bli kvitt problemet. Jeg er 100 prosent klar over at jeg gjør feil i ikke å ta problemet ved roten, men klarer ikke å fikse problemene. Ønsker bare at de forsvinner. På den måten skyver jeg partneren min bort. jeg mister troverdighet og forholdet raser. Vet ikke hvordan jeg kan takle dette.

Ønsker hjelp til selvhjelp. Har noen forslag hva jeg kan gjøre. Ønsker profesjonell hjelp til å kunne stå oppreist igjen. Få tilbake selvtilliten og forbedre forholdet mitt. Jeg forguder henne men klarer ikke å gjøre det godt igjen. Jeg synker bare lengere og lengere ned. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest maybe it`s...

Du skriver at du vil ha hjelp til selvhjelp. Det er klart at du sikkert kan jobbe med deg selv, men jeg synes det høres ut som du kunne ha nytte av en psykolog. Har du vurdert det? Det betyr ikke at det er noe galt med deg. Mange har vært gjennom lignende problemer, og en god psykolog eller annen fagperson kan nok gi deg en del tips til hvordan du kan endre tenkemåte og handlingsmønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...