Gå til innhold

Kjæreste som er blitt voldtatt


jaf

Anbefalte innlegg

heijeg er sammen med ei jente som ble voldtatt i 14 års alderen opp til flere ganger av broren til en venninne samt kameraten hans. Hun har aldri snakket med noen om dette før hun sa det til meg for litt over ett år siden. Etter at hun hadde sagt det så ble det verre for henne å takle hverdagene. Alle følelsene hennes om dette ble så sterke at hun kunne kjenne lukten og at de tok på henne. Jeg fikk da ikke lov til å snakke med noen om dette da hun følte at hun måtte ha kontroll,men jeg hadde et sterkt behov for nettopp det så jeg snakket da ut om dette med en kammerat av meg. Jeg sa da ingenting om dette til henne. Dette skjedde da en gang til men ikke til samme person. Det har seg slik at min halv søster som jeg nylig har fått kontakt med også hadde opplevd dette og da hun fortalte det til meg så glapp det ut av meg at dama mi også hadde blitt det. Min halv søster tok da kontakt med dama mi for å snakke om dette,noe som jeg understrekte at hun ikke skulle gjøre. Etter at hun fant ut av det så ble det litt verre. Ser nå i ettertid at jeg heller burde gått til en sykolog for å få snakket ut om dette. Etter en tid så oppnådde hun målene sine som hun hadde satt før jeg møtte henne og det var å gjøre ferdig videregående skole. Etter at hun oppnådde målene så virket det som hun mistet fotfestet totalt på livet. Nå er hun skikkelig ut og kjører. Kutter seg opp og bruker narko. Mitt spørsmål til deg blir da hva kan jeg gjøre i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1, Lær av det du har gjort feil. Slikt snakker en ikke om til venner og kjente uten tillatelse fra den det gjelder.

2. Få henne til å søke psykiatrisk hjelp. All hjelpsøking kan starte hos fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig dumt av deg å snakke om dette til andre.. -Et skikkelig tillitsbrudd! Og det er det siste hun trengte i den situasjonen hun er i...

Men dette har sikkert gått opp for deg.

Prøv f.eks. å få henne til å henvende seg til DIXI;

www.dixi.no

Håper ting blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det aller første du må gjøre er at opprettholde tillitten til kjæresten din. Det kan bli tøft, siden hun sikkert vil oppfatte dette som et skikkelig tillitsbrudd at du har snakket med andre om henne.Du får legge deg helt flat og si at du virkelig har lært noe av dette og at du aldri kommer til å gjøre det igjen. Vær der for henne, og tilby henne følge hvis hun ønsker å ha med seg følge til feks Dixi eller et annet sted hvor hun kan få profesjonell hjelp.

men om hun ønsker å holde deg på avstand nå en stund, eller anser tillitsbruddet ditt som så stort at hun må bryte kontakten med henne, så må du selvsagt respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...