Gå til innhold

Hvordan kurere eller lindre nyrestein?

Anbefalte innlegg

Jeg har siden oktober hatt problem med nyrestein. Smertene har mestadels lignet på den type smerter man har ved fysisk anstrengelse, hold i siden, men ved tre anledninger har de vært akutte og meget kraftige. Blod i urinen hører med til problemet. Diagnose ble definitivt stillet i januar da man også manuelt fjernet stein i urinrøret (meget smertefullt). Mitt håp var selvfølgelig at dette skulle løse problemet. Dessverre ble det ikke slik. Nye steiner ser ut å være underveis med tilhørende smerter og besøk på sykehusets akuttmottak. Min lege har gitt meg smertestillende og sier at jeg skal drikke mye. Han sier også at det ikke er noe mere å gjøre.Jeg har vanskelig for å akseptere dette ettersom min livskvalitet er kraftig redusert med smerter halvparten av tiden.Jeg er i aktivt arbeide og har ikke mulighet å være sykemeldt. Hvilket råd kan du gi meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175697-hvordan-kurere-eller-lindre-nyrestein/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig tar jeg emot alle tips og råd som du kan finne. Takk så langt!

Fra helsenett

Vi vet at arv kan være medvirkende i opptil 30 %. Kosten kan ha betydning. Alt for høy tilførsel av melk og kalkrik kost kan virke inn. Det samme gjelder asparges, rabarbra og spinat, fordi det inneholder mye okalsyre. Stor tilførsel av animalske proteiner, særlig kjøtt, kan også øke utskillelsen av kalk og oksalsyre. Lav væsketilførsel er også av betydning, fordi saltene da blir mer konsentrert og lettere felles ut i urinen. Stadig gjentatte og kroniske urinveisinfeksjoner vil jeg også nevne. Dessuten finnes det visse stoffskiftesykdommer som kan være av betydning. Bl.a. sykdom i biskjoldbruskkjertelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...