Gå til innhold

Kontaktlinseallergi/Lege

Anbefalte innlegg

Til Lege.Jeg er en frisk gutt som har brukt linser i 8 år.Jeg har aldri hatt problem.Helt til nå nylig ca. 1 mnd siden første gang, plutselig begynte det å klø innerst i øyekroken, og jeg ble straks rød, og betent, jeg hovna opp. Jeg tok så av meg linsene, uten at det hjalp. Det ga seg etter noen timer.Har hatt det 5-6 ganger.Har vært til øyelege og optiker som ikke fant noe, og det skyldtes ihvertfall ikke linsene sa de.(Da hadde hevelsen/rødheten gått ned) -Og nå brøt det ut igjen, plutselig, jeg hovna enormt opp, og er fortsatt hoven/rød etter 13 timer.Jeg var på ny til en annen øyelege, og han sa at det var linseallergi, og ga meg noen dråper. Det var alt. Han sa ikke hvorfor/hvordan jeg hadde fått det, men sa at en laseroperasjon var å anbefale. Da lurer jeg på: Kan linseallergi komme etter 8 års bruk av linser?Har jeg linseallergi?Det føles ikke bedre når jeg tar av linsene.Det må sies er at jeg bytta til døgnlinser for 4 mnd siden.Har alltid hatt myke linser.Og, om jeg ikke kan bruke linser mer, og må foreta en laseroperasjon til 20-25000,-, dekker staten det da? Jeg har ifølge legen fått allergi mot linser som Statens Helsetilsyn har godkjent, da må vel staten dekke erstatningen pga allergi??Mvh. K

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17571-kontaktlinseallergilege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære kenneta

Dette er spørsmål jeg ikke kan svare på uten videre. Jeg vil undersøke litt om linseallergi og mulighetene for å få refundert utgifter til operasjon. Dessverre tror jeg sjansene er små, men jeg skal undersøke og komme tilbake til deg om noen dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17571-kontaktlinseallergilege/#findComment-79670
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...