kenneta Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Til Lege.Jeg er en frisk gutt som har brukt linser i 8 år.Jeg har aldri hatt problem.Helt til nå nylig ca. 1 mnd siden første gang, plutselig begynte det å klø innerst i øyekroken, og jeg ble straks rød, og betent, jeg hovna opp. Jeg tok så av meg linsene, uten at det hjalp. Det ga seg etter noen timer.Har hatt det 5-6 ganger.Har vært til øyelege og optiker som ikke fant noe, og det skyldtes ihvertfall ikke linsene sa de.(Da hadde hevelsen/rødheten gått ned) -Og nå brøt det ut igjen, plutselig, jeg hovna enormt opp, og er fortsatt hoven/rød etter 13 timer.Jeg var på ny til en annen øyelege, og han sa at det var linseallergi, og ga meg noen dråper. Det var alt. Han sa ikke hvorfor/hvordan jeg hadde fått det, men sa at en laseroperasjon var å anbefale. Da lurer jeg på: Kan linseallergi komme etter 8 års bruk av linser?Har jeg linseallergi?Det føles ikke bedre når jeg tar av linsene.Det må sies er at jeg bytta til døgnlinser for 4 mnd siden.Har alltid hatt myke linser.Og, om jeg ikke kan bruke linser mer, og må foreta en laseroperasjon til 20-25000,-, dekker staten det da? Jeg har ifølge legen fått allergi mot linser som Statens Helsetilsyn har godkjent, da må vel staten dekke erstatningen pga allergi??Mvh. K 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17571-kontaktlinseallergilege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Kjære kenneta Dette er spørsmål jeg ikke kan svare på uten videre. Jeg vil undersøke litt om linseallergi og mulighetene for å få refundert utgifter til operasjon. Dessverre tror jeg sjansene er små, men jeg skal undersøke og komme tilbake til deg om noen dager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17571-kontaktlinseallergilege/#findComment-79670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.