Gå til innhold

Seroxat - økt selvmordsfare?


Orio

Anbefalte innlegg

Så her at bruk av seroxat gir økt selvmordsfare. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/4540868.html

Stemmer det? Og er det i tilfelle bedre å prøve andre AD? Eller er det en generell tendens at AD øker selvmordsfaren?

Er blitt veldig usikker på hva jeg bør gjøre. Er plaget med selvmordstanker og planer. Lurer på om jeg rett og slett bør kutte ut seroxaten. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du bør kjenne på deg selv om seroxat er bra for deg? Om du går med selvmordstanker bør det kanskje ringe en bjelle...

Min erfaring med seroxat er forferdelig. Det er 10 år siden jeg fikk det.

Det som har hjulpet meg er Fontex, noe som for meg var helt uten bivirkninger. Bortsett fra litt kvalme og hodepine den første uken.

Er medisinfri i dag.

Ta opp med legen din hvordan du har det!

Masse lykke til fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har lest studien i dag. Jeg leser følgende:

Behandling med SSRI gir noe økt forekomst av selvmordsforsøk sammelignet med placebo. Sammenlignet med andre AD er det ingen forskjell.

Jeg foreslår at du leser følgende artikkel:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15554756

Her dreier det seg tross alt om hele USAs befolkning fulgt over 15 år. På disse 15 årene falt selvmordsraten med 13,5% mens forskrivningen av AD (hovedsakelig SSRI) ble firedoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...