Gå til innhold

hva slags type behandling anbefales når man får problemer pga personlig tro?


Gjest Kristen jente

Anbefalte innlegg

Gjest Kristen jente

sliter med en del ekstensielle problemer. Er kristen men er veldig forvirret for tiden. Trenger å drøfte noen åndelige spørsmål som handler om Gudsbilde og Gudstro.

Vet at de har et tilbud på Modum som heter Vita (eller noe sånt) men der har de 16 plasser og jeg tror ikke at jeg kommer inn der med det første. Vil helst unngå en innleggelse?

hvor bør jeg henvende meg når man sliter med problemer i forbindelse med religion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men studerer du finnes det ofte studentprester. I kirken kan det være ungdomsprester hvis du føler det hadde vært bra å snakke med. En kateket/diakon kan også ha samtaler med deg rundt gudstro og religiøse anliggender. Holder en knapp på en prest, i forhold til problemstillingene dine. Så sant du finner rette typen. Fordelen med en prest er at du kan ta kontakt med kirkekontoret og be om en samtale, og de har ikke "ventelister" som hos en psykolog. Får du ikke noe ut av samtalen eller "kjemien" ikke stemmer, kan du takke pent for hjelpen, og prøve noen andre:)

Med vennlig hilsen bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...