Gå til innhold

Min kjæreste


Stani

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg tror jeg har fått meg en kjæreste nå, hun liker jeg veldig godt. Har noen spørsmål pga. at jenta jeg er i lag med sier at hun har Angst og deprisjons problemer. Er litt usikker på hva det innebærer. Hun har også en type spiseforstyrelse der hun glemmer å spise. Kan du forklare litt hva jeg kansje bør gjøre og ikke gjøre i vårt forhold slik at jeg ikke sårer henne osv. !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

å ha angst og depresjonsproblemer kan bero på flere ting. Ofte kan man oppleve en slags redsel for ting som andre kanskje ikke ville synes det er noe å være redd for. Ofte kan man bli trist og begynne å gråte uten at man vet hvorfor.

Har du noengang grudd deg før du skulle opptre, enten stå på en scene eller si noe foran andre.? Man kan feks forestille seg at den følelsen kommer hele tiden. i helt andre situasjoner. Noen får også panikkangst, man opplever en plutselig redsel, det kan føles som om man ikke får puste, man tror at man skal besvime eller dø.

spiseforstyrrelser og angstproblemer henger som regel sammen. Ofte henger spiseforstyrrelser sammen med et forvrengt selvbilde og et behov for å kontrollere ting. å selv kunne kontrollere hva en veier eller kunne kontrollere hva en spiser og ikke spiser.

Du spør hva du kan gjøre:

Jeg tror din viktigste jobb er å være der for henne. Du skal ikke være rådgiver eller terapeut.Vær klar over at det er hun som sitter på ekspertisen om sine problemer.Du kan fortelle at du gjerne er interessert i lære mer om det.

vær åpen om problemene så vil nok det hjelpe på

lykke til :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Du må også huske å ta vare på deg selv, og å være meget fast på hva som er din rolle (kjæreste, ikke mamma eller terapeut). Du må ikke la ditt liv styres av hennes nedturer, og du må ikke la deg manipulere.

Dersom du ikke er bevisst på dette, kan du få problemer selv, og du kan også - paradoksalt nok - gjøre det vanskeligere for henne å bli frisk ved at du gjør det lettere for henne å være syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -ung kvinnen-

Vanskelig å gi et generellt råd. Men hvor gammel er vedkommede?

Er hun voksen så er hun kanskje mer klarsynt, men er hun yngre, så har hun kanskje muligheten til å "vokse" dette av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...