Gå til innhold

Steke bacon/flesk i micron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er jo det geniale å slippe fettet, lukta osv osv!!!

Får se om jeg får tak i sånn tupperware jeg også!

Men.."et stort baconstk" .. Jeg kjøper bacon i sånne strimler jeg (amatør, ser du!!) - får du kjøpt hele biter? ...føler meg dum, nå...

Jeg bruker å kjøpe stk. til ca. 40 kr med svor jeg(som skjæresbort selvsagt).......

Prøv deg frem, men skill gjerne bitene/strimlene fra hverandre mellom hver "steking", ellers blir de hengende godt sammen, og vanskelig å få fra hverandre

hare1365380455
Skrevet

Men blir det ordentlig stekt? Blir det ikke mere kokt?

Har du prøvd å steke bacon i stekovnen? Det funker veldig bra.

Hvordan gjør du det i stekeovnen?

Skrevet

Hvordan gjør du det i stekeovnen?

Jeg legger bakekpapir på rist, og baconskivene ut over. Inn i ovnen, midt i på 225 grader. Du må se på det, tipper ca. 10 minutter, avhengig av tykkelsen på baconet og ovnen.

Cluet er at når du har tatt det ut, kan du helle av en god del fett. Baconet klistrer seg til papiret og følger ikke med hvis du heller forsiktig. Sprøtt og fint bacon blir det.

hare1365380455
Skrevet

Jeg legger bakekpapir på rist, og baconskivene ut over. Inn i ovnen, midt i på 225 grader. Du må se på det, tipper ca. 10 minutter, avhengig av tykkelsen på baconet og ovnen.

Cluet er at når du har tatt det ut, kan du helle av en god del fett. Baconet klistrer seg til papiret og følger ikke med hvis du heller forsiktig. Sprøtt og fint bacon blir det.

Da skal jeg prøve det neste gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...