Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente 33 år som sliter med at jeg alldri bare kan bli forkjøla. Jeg blir alltid pottetett i brystet og nederst i halsen. Det gjør grisevondt og svelge og det er tett og tungt og puste...Stemmen blir neste borte også. I dag oppdaget jeg at når jeg fikk kremtet hostet litt sto jeg og spyttet blod etterpå. Når denne tettheten avtar kommer en grise stygg tørrhoste. Har hoste ved tetthet og med det er orntli vondt og hoste så man holder lissom litt igjen.Når jeg går til leger er beskjeden jeg får at jeg må ta tiden til hjelp, for det er ikke noe å høre på bryst og lunger.For meg så er det litt vanskelig når denne tilstaden for meg kan vare fra to tre uker til flere måneder... Har vært og testet for astma med intet å bemerke der.Hva kan jeg gjøre ... hva kan det være/komme av. jeg begynner nesten å grine når jeg skjenner meg forskjøla for da vet jeg hva jeg har i vente. Hilsen desperado

Skrevet

du må styrke ditt immunforsvar. 1 regel: vit/min tilskudd hver dag,i tilegg kan du ta 1ss Kanjang hver dag, ikke bare når du er syk men hver dag. Dette kan av erfaring hjelpe. Lykke til.

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege
Skrevet

denny.

De plagene du beskriver er klart ikke normalt. Du bør sjekkes litt nærmere. I første omgang synes jeg lungelegen bør se deg pånytt. Hvis ikke det tidligere er tatt CT- rtg. ("snittfotografering") av lungene, bør det gjøres. Det er nemlig noen ganger at små defekter i bronkier (utposninger- bronkieectasier) gjør at infeksjoner kommer lett og varer lenge.

En øre-, nese-, hals-lege bør også se nærmere på hals og svelg, for å vurdere om det er ting der som disponerer for disse infeksjonene. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...