Gå til innhold

Seponering Zoloft


Gjest mandrine

Anbefalte innlegg

Gjest mandrine

Jeg vet at legene her ikke anbefaler at en seponerer medisin på egen hånd, men det har jeg nå gjort. Er lei av et elendig sex-liv.... Lurer litt på:

1) Hvorfor skal en ikke slutte brått med medisinen. Det har jeg gjort, "glemte" å ta tabletten i to dager, og nå vil jeg ikke starte opp igjen. Det jeg merker er litt "strøm" i kroppen, spesiellt under bena, og jeg er vel litt agressiv og har grått mye i dag. Men jeg har bestemt meg, jeg vil ikke ta Zoloft mere, og jeg vil heller gråte og bli ferdig med alt gørra inni meg... Trimmer også mye nå, for å gå av meg litt av sorgene som kommer fram nå.

2) Virker Zoloft og beslektede piller slik at de legger lokk på vonde følelser, slik at en ikke har mulighet til å bearbeide de mens en går på medisiner?

3) Kan jeg begynne med Kira nå, eller må jeg vente til Zoloften er ute av kroppen? Hjelper Johannesurt på sosial angst?

Jeg synes det er altfor flaut å ta opp problemet med min lege, vil heller seponere på egen hånd for å kunne fortelle henne etterpå at det går fint.... noe jeg tror det vil.

Håper legen vil ta seg tid til å svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig viktig at du får en nedtrappings plan av din lege. Det tar ca. 7-8 uker før du kan slutte helt, nedtrappingen må skje langsomt.

Hvis du slutter brått kan dette være farlig og det er store muligheter for at du får "tilbakefall" og blir kjempe syk. Jeg har akkurat blitt ferdig og har ingen kontroll. Zoloft gjør jo at man får et stabilt humør og gjør kanskje at man blir litt "kald" ovenfor følelsene. Men når lokket går av popper alle sammen ut igjen. Man bør også kombinere nedtrapping og psykolog/terapi for og ikke gå helt av skaftet.

Dette er ikke flaut å snakke med legen om, de er kjempe viktig at du vet hvordan du skal trappe ned.

Jeg vet ALT om dårlig sex liv og zoloft, den kommer tilbake!!

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Bråslutt gir fare for seponeringsbivirkninger og for tilbakefall av sykdommen.

Medisinering og psykoterapi går utmerket sammen. Ved alvorlige tilstander er det ofte en fordel å kombinere.

Du kan starte med Kira etter to uker. Johannesurt kan sees på som en "SSRI-light". Teoretisk skal den kunne virke på sosial fobi selv om dette ikke er vist i studier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...