Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan,

Jeg gikk på Roaccutan for 7mnd siden, og har i den forbindelse noen spørsmål. Under kuren hadde jeg ikke noe særlig med bivirkninger, bare tørr hud. Men i etterkant merket jeg at ansiktshuden genrelt sett var litt rødere, og jeg fryktet med en gang at jeg hadde utviklet Rosacea eller lignende. Jeg var hos 2 hudleger, og begge sa at jeg var "fin", så jeg håper da at det stemmer. Rødheten er nå littegranne bedre, og jeg får ikke "hotflushes" lenger heller. (Fikk det en periode. Ble da litt varm i toppen, og litt rød i ansiktet) Det er spesielt etter at jeg har dusjet eller skylt ansiktet med vann at rødheten kommer, og varer vel ca 30min. (Primært huden under øynene) Det er da opplagt at huden min har blitt MYE tynnere og mere sensitiv, noe jeg ikke liker. (Har fortsatt litt akne i ansiktet) Kan jeg forvente at huden blir mere robust etterhvert? Er det noe jeg kan gjøre? Fuktighetskremer fører også til midlertidig rødhet.

Takker for alle svar,

Skrevet

Hei!

Har selv gått på roaccutan og merker selv at huden er blitt tynnere. Allikevel har denne rødheten blitt redusert kraftig etter avsluttet kur. Selvsagt blir den litt rød etter rengjøring og påføring av krem, men det skjer jo når kontakt med huden forekommer.

Dessuten er den sikkert ikke så rød som du tror, skyldes nok at man er ekstra oppmerksom på huden sin. Prøv å se deg selv i dagslys, da er det sikkert mye bedre enn du tror selv.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Har selv gått på roaccutan og merker selv at huden er blitt tynnere. Allikevel har denne rødheten blitt redusert kraftig etter avsluttet kur. Selvsagt blir den litt rød etter rengjøring og påføring av krem, men det skjer jo når kontakt med huden forekommer.

Dessuten er den sikkert ikke så rød som du tror, skyldes nok at man er ekstra oppmerksom på huden sin. Prøv å se deg selv i dagslys, da er det sikkert mye bedre enn du tror selv.

Lykke til!

Heisan UrbanSuper, og takk for svar.. Desverre har aknen kommet tilbake i mitt tilfelle, men bare i ansiktet, og litt på brystet. Ryggen er fortsatt fri. Ellers er den røde huden spesielt irriterende etter f.eks en dusj, eller ansiktsvask. Da kan rødheten i verstefall vare opp til 1t.. Jeg leste på internett at noen har utviklet rosacea etter roaccutane, men jeg har fått "bekreftet" av 2 hudleger at jeg ikke har det. (jeg er allikevel usikker). Merker du at rødheten sitter i etter vask?

Skrevet

Heisan UrbanSuper, og takk for svar.. Desverre har aknen kommet tilbake i mitt tilfelle, men bare i ansiktet, og litt på brystet. Ryggen er fortsatt fri. Ellers er den røde huden spesielt irriterende etter f.eks en dusj, eller ansiktsvask. Da kan rødheten i verstefall vare opp til 1t.. Jeg leste på internett at noen har utviklet rosacea etter roaccutane, men jeg har fått "bekreftet" av 2 hudleger at jeg ikke har det. (jeg er allikevel usikker). Merker du at rødheten sitter i etter vask?

Hei!

Trist å høre at aknen er kommet tilbake, Jeg er jo livredd for at det skal skje med meg også.

Jeg tror nok ikke du har utviklet rosacea. Det lille jeg vet er at dette vanligvis er et fenomen som fremkommer når man er i 40-50 års alderen.

Har nok ikke de samme problemene som deg med rødhet etter ansiktsvask. Det som er gir seg etter kanskje 20 minutters tid. Det kan ikke være såpen du vasker deg med eller kremen du bruker da? Kanskje det kan være lurt å prøve og smøre seg med solfaktor en periode...

Lykke til og følge gjerne opp denne tråden om du lurer på mer eller vil fortelle om utviklingen.

Skrevet

Hei!

Trist å høre at aknen er kommet tilbake, Jeg er jo livredd for at det skal skje med meg også.

Jeg tror nok ikke du har utviklet rosacea. Det lille jeg vet er at dette vanligvis er et fenomen som fremkommer når man er i 40-50 års alderen.

Har nok ikke de samme problemene som deg med rødhet etter ansiktsvask. Det som er gir seg etter kanskje 20 minutters tid. Det kan ikke være såpen du vasker deg med eller kremen du bruker da? Kanskje det kan være lurt å prøve og smøre seg med solfaktor en periode...

Lykke til og følge gjerne opp denne tråden om du lurer på mer eller vil fortelle om utviklingen.

Heldigvis er ikke den kraftige aknen på ryggen kommet tilbake enda, og jeg håper jo på at den ikke kommer heller. Jeg håper også at jeg ikke har utviklet Rosacea, men er fortsatt litt redd for det.

Jeg vasker meg kun med vann om dagen, så det er ikke noe som burde irritere huden for mye. Jeg har av og til brukt Dermalogica Oil control lotion siden pannen, nesen og kinnene blir fort glinsende, men det er litt i overkant tøfft for huden min.. Så jeg har ultra sensitive hud, men oljete :-|...

Ellers har jeg fortsatt tørre øyne, og føler meg liksom litt trett hele tiden. Håper det kommer seg litt etter litt...

Jeg har lest at amalgam i tennene kan være en faktor som gjør at man kan få akne, og jeg skal derfor få fjernet mine siste 2 fyllinger ved neste tannlegebesøk.. (Krysser fingrene)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...