Gå til innhold

hoven mage

Anbefalte innlegg

petras1365380827

Jeg fikk utført bukplastikk for 21/2 uke siden. Har fryktelig hoven mage, synes det hemmer bevegligheten min mye. Hvor lenge må jeg regne med det er slik??

Synes jeg fikk lite info. om hvordan jeg skal forholde meg til mage/arr, trening osv. Har noen tips om ting det er lurt å gjøre for å få et bra resultat?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175978-hoven-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madame1365380401

Gratulerer! Det er sikkert lurt å ringe klinikken der du ble operert;-)

Selv ble jeg operert for 1 1/2 uke siden og fikk disse opplysningene: Hevelsen er på topp etter ca. 14 dager, men kan vare i 2-3 mndr.

Ang. trening så må man være forsiktig med øvelser som går på magemusklene, helt konkret så måtte jeg ikke ta sit ups på 6 mndr. helst ikke løfte mer enn 10 kg. de 6 første ukene. Sex kunne jeg ha når jeg følte for det!!

Hvordan går det ellers? Hadde du mye smerter? Hvor lenge er du sykemeldt? Fjernet de mye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175978-hoven-mage/#findComment-1173857
Del på andre sider

Gjest krist69

Selv ble jeg operert for 1 1/2 uke siden og fikk disse opplysningene: Hevelsen er på topp etter ca. 14 dager, men kan vare i 2-3 mndr.

Ang. trening så må man være forsiktig med øvelser som går på magemusklene, helt konkret så måtte jeg ikke ta sit ups på 6 mndr. helst ikke løfte mer enn 10 kg. de 6 første ukene. Sex kunne jeg ha når jeg følte for det!!

Hvordan går det ellers? Hadde du mye smerter? Hvor lenge er du sykemeldt? Fjernet de mye?

Hei. Interessant at man får så forskjellig info. Jeg ble operert 3. nov, full mageplastikk med stramming av magemuskler, og følte også jeg fikk litt lite info. Jeg fikk total trenings- og løfteforbud i 8 uker. Det ble sagt at jeg max. fikk løfte 1 kg i starten. Etter disse 8 ukene var det ingen forhåndsregler, annet enn å lytte til kroppen, ikke presse meg om det var ubehagelig. Tok lengre tid før jeg klarte å trene noe aktivt, og situps er det vel først nå at jeg klarer å gjøre uten at det er vondt. Så mitt råd er bare å være tålmodig, og spis lett!! Jeg la på meg 3 kg etter å ha sittet rolig lenge, og de er ikke lett å bli kvitt etterpå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175978-hoven-mage/#findComment-1178616
Del på andre sider

petras1365380827

Hallo.

Var på kliniken å ble undersøkt, har stor blodansamling i magen. det er derfor den er så stram. Vil vist ta mange uker før magen selv absorberer blodet. Men ble frarådet å gjøre inngrep for å tappe det ut da det medførte så stor infeksjonsrisk. Noen som har vært borti lingnende?

De tok vekk 11/2 kg, å det er 4 uker siden nå, er fremdeles sykmeldt å blir vel det til blodet er vekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175978-hoven-mage/#findComment-1184939
Del på andre sider

Hei. Interessant at man får så forskjellig info. Jeg ble operert 3. nov, full mageplastikk med stramming av magemuskler, og følte også jeg fikk litt lite info. Jeg fikk total trenings- og løfteforbud i 8 uker. Det ble sagt at jeg max. fikk løfte 1 kg i starten. Etter disse 8 ukene var det ingen forhåndsregler, annet enn å lytte til kroppen, ikke presse meg om det var ubehagelig. Tok lengre tid før jeg klarte å trene noe aktivt, og situps er det vel først nå at jeg klarer å gjøre uten at det er vondt. Så mitt råd er bare å være tålmodig, og spis lett!! Jeg la på meg 3 kg etter å ha sittet rolig lenge, og de er ikke lett å bli kvitt etterpå.

Ja, det virker som vi alle får forskjellig beskjeder. Jeg kunne begynne å jobbe som dagmamma tre uker etter operasjonen. Hadde full bukplastikk med mageoppstraming. Begynte å trene situps to mnd etter, men kjente smerter i magen. Er så heldig å ha nådd vekten jeg trives med. Hadde ikke fettsuging.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175978-hoven-mage/#findComment-1185635
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Hallo.

Var på kliniken å ble undersøkt, har stor blodansamling i magen. det er derfor den er så stram. Vil vist ta mange uker før magen selv absorberer blodet. Men ble frarådet å gjøre inngrep for å tappe det ut da det medførte så stor infeksjonsrisk. Noen som har vært borti lingnende?

De tok vekk 11/2 kg, å det er 4 uker siden nå, er fremdeles sykmeldt å blir vel det til blodet er vekk.

Hei!

Lurte bare på dette med blodansamlingen din.

Hadde full bukplastikk for halvannen uke siden. Hele magen under navlen er full av blod. Steinhard og mørk på farge. De ville ikke tappe pga infeksjonsfaren.

Hvordan gikk det med deg? Tok det lang tid før kroppen klarte å absorbere blodet?

Håper du kan svare selv om det er lenge siden du skrev innlegget:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/175978-hoven-mage/#findComment-1379658
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...