Manga Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hei!Jeg er en gutt på 20 år som har vært plaget med en del kviser i ungdomstiden, med det resultat at jeg har pådratt meg en del arr etter kvisene. I tillegg har jeg et arr på kinnet etter at jeg var så dum å fjerna en føflekk da jeg var 10-11 år. Dette arret er ca 5*10 millimeter stortArrene plager meg veldig og påvirker selvtilliten min mye. Så jeg har lest en del om behandling med laser, evnt. sliping. Men hvor effektiv er egentlig denne behandlingen? Vil arrene bli helt bort, eller ihvertfall nesten? Og hvor lang er behandlingstiden? Jeg har også lest at du kan bli rød på området behandlingen forgår, hvor lenge vil dette syns? Med andre ord, vil folk se tydelig at jeg tar behandlingen? Takker for alle svar!Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175981-fjerne-arr-etter-kviser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hei, arrbehandling er ikke lett. Arret er lokalisert i lærhuden, og fjerning av et arr vil nødvendigvis føre til et nytt, men det kan bli mindre iøyenfallende. Ishakkearr (små søkk i huden) kan fjernes kirurgisk, men det blir som å fjerne føflekken du hadde i kinnet. Arr som hever seg over hudens nivå, kan slipes ned mekanisk eller med laser. Selve behandlingen går relativt raskt, dog avhengig hvor store områder som skal behandles. Områdene vil imidlertid være røde i lang tid etter behandling, flere måneder. Du skal gjemme deg lenge for at omgivelsene dine ikke skal legge merke til det. Det finnes før og etter bilder hos enkelte hudleger som driver slik behandling. Jeg synes generelt ikke resultatene er veldig gode. For noen kan det imidlertid være verdt behandling. Dette må du eventuelt diskutere med behandleren. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/175981-fjerne-arr-etter-kviser/#findComment-1179288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.