geminim Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Mine plager er som flølger:Jeg merker ofte hjertebank, uregelmessig puls, frysing (spesielt føtter og hender) og svetting. I tillegg har jeg av og til tung pust. Disse symptomene forsterkes ved inntak av både alkohol og kaffe har jeg merket. Prøver derfor å holde meg unna dette i størst mulig grad. Jeg er fysisk aktiv, noe jeg forsåvidt alltid har vært. Men jeg legger ikke merke til noe ekstraordinært med tanke på disse plagene når jeg er fysisk aktiv. Hvis jeg skal oppsumere plagene vil jeg karakterisere det som en indre uro i kroppen. Plagene har jeg forøvrig hatt i ca 3 år nå.Har vært hos to forskjellige leger. Både fastlege og hos et privat legekontor. Tok div. blodprøver (bl.a. stoffskifteprøver) og EKG hos begge. Fikk som svar at alt var normalt utenom blodsukkert som var litt lavt (3,4) hos den ene legen. Tok så nye prøver og fikk da beskjed om at blodsukkeret også var normalt, men jeg fikk ingen verdier opplyst da.Er igrunn rimelig lei nå. Har følelsen av å nesten bli antatt for å være hypokonder av begge legene jeg var hos, likevel om dette er de to første gangene jeg har vært til lege i hele mitt liv.I etterkant av det siste legebesøket har jeg virkelig begynt å lure på hva det kan være. Det var da jeg kom på at jeg for ca 3-4 år siden gikk på pencelin i ca et halvt år sammenhengende, ettersom jeg hadde store problemer med kviser den gang. Dette var på slutten av videregående skole, så det var mye festing og alkohol flere ganger i uka på den tida.Jeg har nå hørt at man ikke skal gå på pencelin i mer enn 3 mnd'er om gangen, og at man skal være svært forsiktig med alkohol så lenge en går på det.Mitt store spørsmål er derfor om det kan være en sammenheng med min muligens uheldige bruk av pencelin og mine plager? Kan jeg ha tatt skade av pencelinbruken? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/176019-bruk-av-pencelin-over-lengre-tid-skadevirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.