Gå til innhold

Jeg har gått ned 10 kilo

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

I oktober fant jeg ut at nok var nok, og måtte innse at jeg var sjokoholiker. Jeg vet ikke om utrykket finnes, men jeg hadde samme forhold til sjokolade som en alkoholiker har til flaska.

Jeg bestemte meg for å slutte med sjokolade. Samtidig la jeg om kostholdet til litt sunnere kost. Spiser fire måltider om dagen. Det er faktisk solide måltider og jeg er aldri sulten, prøver på å få proteiner og fiber (Ikke fiberbrød eller tabeletter) til alle måltidene. Frukt og grønt definerer jeg som ja-mat, og det går det nesten ubegrenset av. Jeg begynte å trimme litt, ikke mye men fra ingenting til litt gir greit utslag.

Jeg er ikke helt kvitt sjokoladen. Men det har gått fra mange om dagen til 1-3 små i uka (Bocca).

Jula ble en etegilde, og da var det fritt fram med sjokolade, så etter jul var det 3 kilo som måtte bort på nytt.

Det har altså tatt noen måneder fra oktober til nå, men de sier at det som går sakte av, ikke kommer så fort på igjen.

Jeg er ikke ferdig ennå, dette er bare et lite HURRA for å ha passert en magisk grense på 10 kilo :-)

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

28

• Babette

22

• Dorthe

18

• Ade|ina

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

GRATULERER, skorpionfisken!

Så fantastisk - og så godt det må føles! Og det vet jeg, for jeg gikk også ned 10 kilo, fra mars i fjor til august. Og litt på samme måten som deg. Jeg spiste/spiser ikke mer enn tre måltider om dagen, men lunsjen bestod/består utelukkende av salat, og jeg stopper å spise middag (mest kylling og fisk) før jeg får den tunge metthetsfølelsen.

Jeg trimmer heller ikke særlig mye, bare litt (og ingenting før, slik som du skriver).

Jeg har nådd målet mitt, og akter nå bare å holde meg der jeg er. Og det har jeg jo gjort siden august - uten større anstrengelser - så det bør gå bra.

(Og jeg elsker også mørk sjokolade - men spiser aldri godteri eller snacks utenom littegrann i helga.)

Lykke til videre!

mil1365380270
Skrevet

Oj, så flink du er! Jeg kjenner en som er avhengig av sjokolade og selv er jeg avhengig av nikotin, så dette synes jeg det står respekt av :-)

Skrevet

Så flott!!

Jeg har også lagt om kostholdet, spiser ikke brød, ost og syltetøy mer, og lite søtsaker. Og trener en del.

Fikk meg en hyggelig overraskelse på vekta i dag; har gått ned i overkant av 2 kg på litt over 3 uker.

*fornøyd* :-)

Skrevet

Gratulerer! Ja, nå har du lov til å være fornøyd :)

Hvor mye lenger ned har du tenkt deg?

skorpionfisken
Skrevet

Gratulerer! Ja, nå har du lov til å være fornøyd :)

Hvor mye lenger ned har du tenkt deg?

Jeg har gitt meg selv ett år, fram til jul, så får vi se hvor mye det blir. Men jeg har nok minst like mye igjen som det jeg nå har tatt...

Har ikke et spesielt vektmål, men skulle gjerne gått ned etpar buksestørrelser til.

Jeg har faktisk gått ned to buksestørrelser på disse 10 kiloene.

serendipity
Skrevet

Så flott !! Gratulerer. Jeg er nok desverre også i samme katagori som deg, sjokoholiker. Og har også måtte ta meg sammen for å gå ned litt. Men nå er det igrunn ikke vekta som er mitt problem, (jeg er hva jeg vil kalle "normal"), men det ER jo ikke sunt å drive å putte i seg så mye sukker...

Inspirert av deg, skal jeg KUN spise sjokolade på fredag og lørdag. Og bare litt...

Skrevet

Så flott !! Gratulerer. Jeg er nok desverre også i samme katagori som deg, sjokoholiker. Og har også måtte ta meg sammen for å gå ned litt. Men nå er det igrunn ikke vekta som er mitt problem, (jeg er hva jeg vil kalle "normal"), men det ER jo ikke sunt å drive å putte i seg så mye sukker...

Inspirert av deg, skal jeg KUN spise sjokolade på fredag og lørdag. Og bare litt...

Og husk: Mørk sjokolade!

:o)

serendipity
Skrevet

Og husk: Mørk sjokolade!

:o)

Det er iallefall best. MEN IKEK Bocca. Liker best Dronning kokesjokolade jeg ;-)

Skrevet

Jeg har gitt meg selv ett år, fram til jul, så får vi se hvor mye det blir. Men jeg har nok minst like mye igjen som det jeg nå har tatt...

Har ikke et spesielt vektmål, men skulle gjerne gått ned etpar buksestørrelser til.

Jeg har faktisk gått ned to buksestørrelser på disse 10 kiloene.

Ok, bare pass på at du ikke blir så opphengt i slankinga at du tar litt til og litt til, helt til du går for langt ned... Nå vet jeg ikke utgangspunktet ditt, men jeg gikk i den fella for noen år siden. Jeg flyttet stadig grensen for hvor langt ned jeg ville, og var tilslutt for tynn. Gikk fra en BMI på 22.5 til 19.

Siden BMI-en fortsatt var innenfor normalen følte jeg meg lekker, men fikk mange tilbakemeldinger på at jeg så dradd og sliten ut.

Så nå er jeg tilbake på en BMI på 22, men trener tre ganger i uken og håper på å komme meg ned til 20 - 21.

Men jeg er også glad i sjokolade (Et par japp i uken) og sørlands-chips (en pose i helgen) :(

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

Ti kilo tapt står det stor respekt av! Lykke til videre.

Skrevet

Det er iallefall best. MEN IKEK Bocca. Liker best Dronning kokesjokolade jeg ;-)

Er det ikke ganske mye sukker i den da?

Skrevet

Så bra, 10 kg siden oktober er supert! Eneste fornuftige måten å gå ned i vekt på spør du meg, legge om kostholdet, bevege seg og kutte ned på sjokkoinntaket.

serendipity
Skrevet

Er det ikke ganske mye sukker i den da?

eh... jo....

Skrevet

Dritbra! Jeg har gått opp minst 10 kg siden oktober :( Jeg er gravid og glad i snop...

Gjest ex-bridget
Skrevet

Du er råflink - gratulerer !!!

Kjenner meg igjen - sjokoholiker jeg også. Hvis jeg er grinete en dag så sier samboeren "gå på kjøkkenet og bak deg en sjokoladekake a"....

og det verste av alt det hjelper :-)

Jeg har også gått ned 10 kg. for en stund siden, men kuren min var å bytte jobb !

Jeg hadde en jobb hvor jeg jobbet døgnet rundt og stressnivået var høyt. Men fikk meg 8-16 jobb og begynte å leve et "normalt" liv, og da raste kiloene av helt av seg selv. Gud så deilig !!!!!

Gjest Lilje2
Skrevet

Gratulerer du har vært kjempe flink! :-)

Kan jeg få spørre hvordan du klarte å kutte ut skjokolade? Jeg er selv skjokoholiker, og må ha skjokolade hver eneste dag. Kromtabletter som skal dempe søthungere hjelper ingenting.

Det er ikke mange kiloene jeg vil ned fordi jeg er ikke overvektig, men noen hadde vært greit. I tillegg er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å begynne å legge på meg kraftig hvis jeg fortsetter sånn som dette.

Noen tips? :)

Skrevet

Jøss! SÅ flink du er da! tatt skikkleig tak i nakken på deg sjøl og strammet deg opp. Tenker over hva du spiser, emn sulter ikke. Er skikkelig imponert jeg!

Stjerne i boka fra meg! ; )

Gjest baremei
Skrevet

Gratulerer: så flink da!

Er sjokoholiker jeg også, så vet hvor vanskelig det er:6

Jeg er ikke overvektig, men redd for å bli det, derfor må jeg hele tida passe på.

Lykke til med nye, sunne vaner:)

skorpionfisken
Skrevet

Gratulerer du har vært kjempe flink! :-)

Kan jeg få spørre hvordan du klarte å kutte ut skjokolade? Jeg er selv skjokoholiker, og må ha skjokolade hver eneste dag. Kromtabletter som skal dempe søthungere hjelper ingenting.

Det er ikke mange kiloene jeg vil ned fordi jeg er ikke overvektig, men noen hadde vært greit. I tillegg er jeg ganske sikker på at jeg kommer til å begynne å legge på meg kraftig hvis jeg fortsetter sånn som dette.

Noen tips? :)

Det som har hjulpet meg er å planlegge forbi neste måltid.

At jeg spiser meg mett til måltidene, og at det ikke går mer enn fire timer mellom hvert måltid.

At jeg spiser godt til frokost og lunsj, spiser ordentlig middag og unner meg en liten kveldsmat også.

At jeg ikke lar meg bli bråsulten og dermed ikke får så mye sjokoladesug.

knaskenøtter (små gulrøtter) og druer i skapet hjelper når man er sugen på noe godt. Noen (10 kanskje) mandler eller valnøtter er også greit godteri når man MÅ ha, de inneholder mye fett, men det sunne fettet som man bør ha og masse mineraler og vitaminer og antioksydanter.

Og så unner jeg meg ekstra kos i helgene. Har for eksempel definert at jeg ikke går opp i vekt av vin :-).

Jeg sulter absolutt ikke, likevel går jeg ned nesten helt uten sjokolade....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...