Gå til innhold

Jeg har gått ned 10 kilo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som man holder på døgnet rundt det...

Er det ikke noen som gjør det da? *S*

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

28

• Babette

22

• Dorthe

18

• Ade|ina

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

he he...

nei, det er i grunnen helt idiotisk at jeg har kalt meg for morsan her inne! Jeg hadde helt til å begynne med et nick som var avledet av navnet mitt, og så fant jeg ut at det var litt riski bissniss.

Jeg skulle bare stille et spm inne på foreldreforum, og prøvde meg med å skrive "en mor" eller noe lign, emn fikk vite at det var opptatt.

Så da ble det morsan, helt tilfeldig, og det TIL TROSS FOR at jeg irriterer meg litt over at en godt voksen mann jeg kjenner omtaler sin (norske) mor som "morsan".

Ja, ja, det skal ikke være logisk, vettø! :-)

Og forresten: Gratulerer så mye med slankingen! Kjempebra! Skulle ønske det var meg....

Jeg synes egentlig ikke nicket ditt passer til deg, for du virker som om du har innsett at livet innebærer noe mer enn morsrollen, for å si det sånn.

Håper du skjønte at dette var en positiv uttalelse.

Skrevet

Joa du kan bruke "det gir mening" men jeg vet ikke.. det blir liksom ikke det samme...Det er jo heller ikke godt norsk.

"det er fornuftig"

Skrevet

Flørte kan vi jo gjøre uansett.

Jeg kan betro deg at jeg har sans for mrxx, Prozak, Goliath og Mr. Papp. I tilfeldig rekkefølge. Men det er nok bare en av dem jeg kan beskyldes for å ha flørtet litt med.

Altså bare sånn tulleflørtet.

Helt enig - og takk i like måte:-)

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke nicket ditt passer til deg, for du virker som om du har innsett at livet innebærer noe mer enn morsrollen, for å si det sånn.

Håper du skjønte at dette var en positiv uttalelse.

*S*

Nicket ble valgt fordi jeg til å begynne med kun brukte forledreforum som en kilde til informasjon som relativt nybakt mor!

Lite ante jeg da at jeg kunne slenge rundt her inne for moro skyld! *he he*

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Jeg vet ikke "hvor det ligger" hos deg, men noe må det jo være hvis du ikke tåler såpass uten å måtte slenge med leppa?

Og hvor du har fått det fra at jeg synes jeg er pen, aner jeg ikke - men du kan kanskje "opplyse meg"?

Fornøyd med kroppen min er jeg, og jeg ser ikke helt hva som er galt i det?

Men du kan kanskje opplyse meg om det også, siden du tror du har et utseende som en fotomodell, og derfor sikkert har gjort deg en del erfaringer om det?

:-)

he-he....

Jeg liker å være rappkjefta. Det er der det ligger.

Skrevet

Nå har jeg skrevet så mye i denne tråden din lenger ned, men uten å kommentere hva du har fått til.....så det er jammen på tide:-)

Synes du har vært veldig flink, og du har gjort det på den beste måten - ikke minst med tanke på å holde deg der og/eller gå ytterligere ned!

Du har all grunn til å være stolt og glad. Og nå kan du se frem til våren av enda flere grunner enn at det blir varmere i været:-)

skorpionfisken
Skrevet

Rappkjefta er man gjerne med litt ironi, her inne illustrert med smilefjes.

Sånne jantelovholdninger blir bare oppfattet som frekke.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor den beskrivelsen ikke skulle falle i god jord. Men det er jo noen som ikke skjønner spøk og ironi da og det kan jo være vanskelig noen ganger når ting går i skriftelig form.

Det er tydelig at jeg blir misforstått noen ganger også.

Det tror jeg vi alle blir her fra tid til annen.

Ulike tegn kan ikke erstatte ansiktsuttrykk og kroppsspråk, så det kan vel kanskje være en av årsakene - i tillegg til at de fleste av oss av og til kan være noen j..lige kverulanter...he-he

Gjest Beautiful Day
Skrevet

Rappkjefta er man gjerne med litt ironi, her inne illustrert med smilefjes.

Sånne jantelovholdninger blir bare oppfattet som frekke.

Jeg digger å være frekk også.

Er alle her nærtagende og såre i dag? *merkelig*

Gjest baremei
Skrevet

Det er så mye nytt å sette seg inn i. Jeg blir heller ikke fortrolig med dette at folk oversetter fra amerikansk hele tida. Som dette uttrykket å ha følelser for. (Have feelings for).

Hva betyr det egentlig? Forelsket, interessert, glad i?

Og: Når det kommer til...(When it comes to). Det heter da "når det gjelder" på norsk?

Men, Babette,språket står jo aldri på stedet hvil. Det er dynamisk, og endres stadig, ettersom vår kultur og levemåte forandres. Nye oppfinnelser og fenomener dukker f.eks. opp og må navngis. Da må det vel være bedre å oversette/ fornorske uttrykk enn å adoptere f.eks. engelske ord?

Skrevet

Jeg også - og derfor klarer jeg ikke å la være å "slenge litt med leppa tilbake".

Håper det er i orden?

Personlig er jeg ganske tykkhudet her på DOL ...:-)

Skrevet

Må norsk uttales det hønk ja, men ikke på engelsk..

Det skumle med alle de engelske uttrykkene som oversettes direkte til norsk, er at man etter hvert kan miste språkfølelsen.

F. eks. nevnte jeg for en god stund siden en oversetterbrøler i en serie, der "not in so many words" ble oversatt med "ikke med så mange ord".

Da var det flere som syntes denne oversettelsen hørtes helt grei ut, og ikke kunne skjønne hva jeg reagerte på. Så det kan godt hende dette uttrykket også er i ferd med å gli inn.

Skrevet

Jeg er hverken nærtagende eller sår - men liker å gi tilbake av samme slaget.

Og du virker som en som tåler det - og det er bra:-)

Skrevet

Men, Babette,språket står jo aldri på stedet hvil. Det er dynamisk, og endres stadig, ettersom vår kultur og levemåte forandres. Nye oppfinnelser og fenomener dukker f.eks. opp og må navngis. Da må det vel være bedre å oversette/ fornorske uttrykk enn å adoptere f.eks. engelske ord?

Nei, jeg synes faktisk ikke det er bedre.

Klart språket endrer seg og utvikler seg, det har det alltid gjort. Og hovedsaken er at vi klarer å forstå hverandre.

Men jeg føler at nyansene i det norske språket kan bli borte, og at dette kan gjøre at man misforstår hverandre.

Skrevet

*S*

Hvis jeg hadde truffet deg i RL ville jeg sikkert ha sølt det mest naturlig å kalle deg for nettopp Dorthe. Litt snålt å plutselig skulle kjenne deg som "Britt Randi" for eksempel! ;-))

Tror nok de jeg har møtt har tenkt på meg som Dorthe. Men navnet mitt er i samme stil så det er greit.

Skrevet

Hehe, er ikke de fleste det hver dag, da?

Hårsåre og nærtagende er nå en ting. Mange er også i overkant selvsentrerte og usikre.

F. eks. hvis du sier at du synes små pupper er pent, popper det opp en fornærmet sjel med D-cup: Enn jeg da? Er jeg stygg jeg da?

Gjest baremei
Skrevet

Det skumle med alle de engelske uttrykkene som oversettes direkte til norsk, er at man etter hvert kan miste språkfølelsen.

F. eks. nevnte jeg for en god stund siden en oversetterbrøler i en serie, der "not in so many words" ble oversatt med "ikke med så mange ord".

Da var det flere som syntes denne oversettelsen hørtes helt grei ut, og ikke kunne skjønne hva jeg reagerte på. Så det kan godt hende dette uttrykket også er i ferd med å gli inn.

Hehe.Ikke helt god norsk, nei.

Men uansett om vi liker det eller ei, kommer språket om 100 år til å være annerledes enn det vi har i dag. Akkurat som språket har forandret seg ganske mye siden 1905.

Dessuten er mange av ordene og uttrykkene vi betrakter som helnorske "stjålet" fra andre språk, dog for lenge siden..:)

Det vi burde gjøre er å anstrenge oss for å finne opp nye, friske metaforer og andre språklige bilder når vi prater og skriver,i stedet for å bruke masse klisjeer og utenlandske lånord. Men dette har vi ofte ikke tid til, slik vi stresser rundt..og vi velger da det som er mest lettvint; å la være å tenke selv=)

Gjest gomle
Skrevet

Gud så flink du har vært!! Gratulere!! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...