Gå til innhold

PTSD


*ikkjesint*

Anbefalte innlegg

*ikkjesint*

eg er snart ferdig til utreding hos min psykolog, og ho meiner at eg kan lide av PTSD..eg har lese litt om det på nettet.

MEN eg kan ikkje huske noken veldig traumatiske opplevelser fra fortida, men har alle "symptom"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille My1980

Dette er vel en "bås" en settes i når ikke behandlerne finner en diagnose? Samme med personlighetsforstyrrelse.. Er mitt inntrykk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Dette er vel en "bås" en settes i når ikke behandlerne finner en diagnose? Samme med personlighetsforstyrrelse.. Er mitt inntrykk da.

det er ikke en bås man bare settes i nei:-) menmen... du har jo skrevet litt om oppveksten din som ikke var så bra? er ikke det traumatisk nok? eller var det en annen person?????

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en "bås" en settes i når ikke behandlerne finner en diagnose? Samme med personlighetsforstyrrelse.. Er mitt inntrykk da.

Jeg har denne diagnosen og føler ikke at jeg er plassert i en bås nei.

Det tror jeg alle som opplever PTSD kan skrive under på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ikkjesint*

det er ikke en bås man bare settes i nei:-) menmen... du har jo skrevet litt om oppveksten din som ikke var så bra? er ikke det traumatisk nok? eller var det en annen person?????

mvh

jo det var traumatisk..men når eg tenker på PTSD, så trodde eg at det var de som hadde opplevd krig, rå vold osv. som fekk den diganosen.

eg har opplevd mangen "små" ting over lang tid, psykisk "vold", svik, sorg,osv..

Det er berre sånn at eg føler at eg "klager", at andre har nok hatt det mye verre enn meg, som har den diagnosen, skjønner? nei ikkje eg heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ikkjesint*

jo det var traumatisk..men når eg tenker på PTSD, så trodde eg at det var de som hadde opplevd krig, rå vold osv. som fekk den diganosen.

eg har opplevd mangen "små" ting over lang tid, psykisk "vold", svik, sorg,osv..

Det er berre sånn at eg føler at eg "klager", at andre har nok hatt det mye verre enn meg, som har den diagnosen, skjønner? nei ikkje eg heller;)

eg kan gi eit døme: eg blir sint, frustrert, får pustevansker, redd, uro i kroppen når eg kjenner røykelukt..mangen har meint at eg overreagerer, men dette er forferdelig for meg.

Da eg var barn så var det veldig mye festing,røyking og alkohol hos oss, og mannfolk kom stadig inn på mitt rom med røyk i munnen, og dei var fulle..eg har fortrengt ein del av det..

Men min mann røyker, og eg har sagt at det plager meg veldig, men han tror berre eg er "hysterisk", og overdriver.

Eg går nesten aldri på fest, og er så glad røykeloven kom, for eg elsker å danse.

Og måtte ofte gå heim fordi eg ikkje klarte røyk på utesteder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har diagnosen PTSD. Det tok tid før dem fant ut at jeg hadde den. Jeg har også dissosiative lidelser.

Enkelte ganger skulle jeg ønske jeg ikke hadde opplevd det jeg har opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ikkjesint*

Jeg har diagnosen PTSD. Det tok tid før dem fant ut at jeg hadde den. Jeg har også dissosiative lidelser.

Enkelte ganger skulle jeg ønske jeg ikke hadde opplevd det jeg har opplevd.

vil du fortelle litt om bakgrunnen for din diagnose?

takker for svar:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

eg kan gi eit døme: eg blir sint, frustrert, får pustevansker, redd, uro i kroppen når eg kjenner røykelukt..mangen har meint at eg overreagerer, men dette er forferdelig for meg.

Da eg var barn så var det veldig mye festing,røyking og alkohol hos oss, og mannfolk kom stadig inn på mitt rom med røyk i munnen, og dei var fulle..eg har fortrengt ein del av det..

Men min mann røyker, og eg har sagt at det plager meg veldig, men han tror berre eg er "hysterisk", og overdriver.

Eg går nesten aldri på fest, og er så glad røykeloven kom, for eg elsker å danse.

Og måtte ofte gå heim fordi eg ikkje klarte røyk på utesteder..

Hei:-) Jeg tror du skal høre på psykologen din jeg:) ofte er det sånn at man ikke ser selv at det man har opplevd er svært traumatisk :) Man trenger ikke være krigsbarn for å få denne diagnosen. Ønsker deg lykke til med arbeidet du har foran deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ikkjesint*

Hei:-) Jeg tror du skal høre på psykologen din jeg:) ofte er det sånn at man ikke ser selv at det man har opplevd er svært traumatisk :) Man trenger ikke være krigsbarn for å få denne diagnosen. Ønsker deg lykke til med arbeidet du har foran deg:)

takker for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...