Inga88 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg er en ungdom som fikk kyssesyken i begynnelsen av året, i tillegg da til leverbetennelse. Jeg var borte fra skolen i to uker før jeg følte meg helt fin igjen og dro på skolen, og ca to uker etter det igjen begynte jeg forsiktig å trene. Da tok jeg også nye blodprøver, (uten at legen sjekket meg på noen måte), men fikk beskjed om at leverprøvene var på vei ned. Nå har det snart gått to måneder siden jeg fikk påvist kyssesyken, og legen skrev da en sykemelding på at jeg ikke skulle trene eller være med på lagspill på tre måneder, dvs. at jeg har en måned igjen. Da lurer jeg på om dette gjelder alkohol også? Må jeg vente en måned til før jeg kan drikke alkohol? Og kan jeg da med en gang drikke, eller bør jeg vente litt? Hva er "mildest" å begynne å drikke igjen? Pleier å drikke av og til på fester i helgene, men er redd jeg begynner for tidlig med tanke på sykdommen. Har dette året ikke drukket siden nyttårsaftenen. Takker for svar! 0 Siter
Gjest ferdig med kyssesyken heldigvis... Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Du må i hverfall vente til du har normale leververdier igjen. Antar at du skal ta en ny undersøkelse når sykemeldinga di går ut? Levra di klarer ikke ta unna alkohol like godt så lenge det er betennelse der, så jeg ville vært forsiktig hvis jeg var deg... Kan jo ha det gøy uten alkohol også! 0 Siter
mauren Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Du må i hverfall vente til du har normale leververdier igjen. Antar at du skal ta en ny undersøkelse når sykemeldinga di går ut? Levra di klarer ikke ta unna alkohol like godt så lenge det er betennelse der, så jeg ville vært forsiktig hvis jeg var deg... Kan jo ha det gøy uten alkohol også! Jeg mener å huske at en venninne av meg måtte vente 3 mnd etter at leverprøvene hadde normalisert seg før hun kunne drikke alkohol igjen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Jeg mener å huske at en venninne av meg måtte vente 3 mnd etter at leverprøvene hadde normalisert seg før hun kunne drikke alkohol igjen. Jeg fikk faktisk beskjed av legen min om at jeg kunne leve helt som normalt igjen, også hva alkohol angikk, umiddelbart etter at leverprøvene mine igjen var normale. Til tross for at de hadde vært skyhøye i halvannen måned. Men jeg roet den litt. Har jo hørt andre få andre tilbakemeldinger. 0 Siter
Inga88 Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 Du må i hverfall vente til du har normale leververdier igjen. Antar at du skal ta en ny undersøkelse når sykemeldinga di går ut? Levra di klarer ikke ta unna alkohol like godt så lenge det er betennelse der, så jeg ville vært forsiktig hvis jeg var deg... Kan jo ha det gøy uten alkohol også! Joda, har det gøy jeg! Men begynner å bli deprimerende med tre måneder likevel. Nei, jeg skal ikke ha flere undersøkelser, så er usikker på om jeg kan drikke med en gang sjukemeldinga går ut eller hvor lenge jeg evt. bør vente.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.