jarrdfdå... Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Hei Hadde for en stund siden tydelige symptoner på klamydia, som svie, kløe og litt utflod. Var og sjekket meg for klamydia og urinveisinfeksjon, men prøven var negativ. Nå har jeg ingen symptoner, bortsett fra at jeg for noen dager siden hadde følelsen av å måtte på do for så å ikke få noe ut. Hva kan det ha vært? Er foresten urinveisinfeksjon smittsomt? Gutt 21 0 Siter
Gjest juppsi Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Av egen erfaring, så høres det ut som om du kanskje har (hatt?) sopp, og så fått urinveisinfeksjon. Det er fullt mulig. Men du bør nok få sjekka det hvis det ikke blir bedre. UVI er ikke smittsomt såvidt jeg vet. Det er jo oppi urinrøret og blæra bakteriene er, så jeg vil anta at du må rimelig tett oppi noen for å få smitta dem. 0 Siter
Mor Pose Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det du beskriver som chlamydia symptomer er symptomer på soppinfeksjon. Chlamydia har svært få symptomer-særlig hos gutter. Svie i urinrøret og følelsen av å ikke få tomt urinblære er typiske symptomer på urinveisinfeksjon. Drikk masse vann, evnt sitron og annet surt for å rense det ut. Du kan kjøpe tranebær kapsler på helsekosten som tar infeksjonen på et par dager. Hos lege kan du få Selexid som er et penicillin preparat, som tar smerter og ubehag raskt. Urinveisinfeksjon er ikke direkte smittsomt, men ved hyppig samleie florerer bakteriene, slik at infeksjonen ikke gir seg. Det er derfor vanlig at begge parter får ubehag samtidig og må ta noen dagers pause for å stabilisere bakterie floraen.Urinveisinfeksjonen forårsakes ofte av bakterier fra analområdet, som ikke hører hjemme i urinrør og blære. Får du feber, smerter i bekkenet eller føler deg kvalm bør du oppsøke legevakt. GOd bedring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.