Gå til innhold

25% stilling, finnes det mange av dem?

Anbefalte innlegg

Gjest også kronisk syk

Jeg har nå gått på attføring 1 år og funnet ut at jeg ikke har kapasitet til å jobbe mer enn 25%.

Det jeg nå sitter og lurer på er om det finnes mange 25% stillinger ute i arbeidsmarkedet?

Eller er det 50% man må satse på hvis man i det hele tatt skal ha seg en liten stilling?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/176143-25-stilling-finnes-det-mange-av-dem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes stillinger i ulike prosenter. Særlig innenfor helsevesenet (og skole-etaten?) er det en del deltidsstillinger med lavere deltidsprosent enn 50. Se på aetat.no og andre steder på nettet der det lyses ut stillinger, så får du kanskje et inntrykk av mulighetene.

Det finnes stillinger i ulike prosenter. Særlig innenfor helsevesenet (og skole-etaten?) er det en del deltidsstillinger med lavere deltidsprosent enn 50. Se på aetat.no og andre steder på nettet der det lyses ut stillinger, så får du kanskje et inntrykk av mulighetene.

Det er sant, jeg hadde før jeg ble uføretrygdet 33% stilling, men måtte allikevel fordele timene på fem dager i uka så ble slitsomt. Måtte også være på jobb til kl. 9. Jeg måtte jo ut hver dag, det tar tid om morgenen før jeg får kroppen "igang" så dette ble slitsomt for meg. Synd, for det å komme seg litt ut blant folk gir så mye.

Det er sant, jeg hadde før jeg ble uføretrygdet 33% stilling, men måtte allikevel fordele timene på fem dager i uka så ble slitsomt. Måtte også være på jobb til kl. 9. Jeg måtte jo ut hver dag, det tar tid om morgenen før jeg får kroppen "igang" så dette ble slitsomt for meg. Synd, for det å komme seg litt ut blant folk gir så mye.

Hva med å bidra det du har lyst og orker gjennom frivillighetssentralen, være besøksvenn gjennom Røde Kors, eller lese høyt for de eldre på sykehjemmet eller denslags?

Annonse

Hva med å bidra det du har lyst og orker gjennom frivillighetssentralen, være besøksvenn gjennom Røde Kors, eller lese høyt for de eldre på sykehjemmet eller denslags?

Det er jeg i gang med allerede Gemini :-)

Klart man må gjøre noe selv, prøve å gjøre det beste ut av situasjonen man er i og tross alt, jeg tenker positivt og som så at: Det kunne vært verre.....!!

Det er kjempetrivlig å være frivillig i Kirkens Bymisjon, i et av deres bo og servicesenter hvor det er en hyggelig atmosfære. Her er det mange interessesante oppgaver man kan ta del i og jeg hygger meg i samvær med hele personale og fått god kontakt, ja, til og med ledelsen er som mine nære kolleger så her blir man tatt godt vare på. En god følelse er det også å vite at man gjør noe for andre.

Anbefaler frivillighetstjeneste på det varmeste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...