Gå til innhold

Mobbing


jjBergen

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål vedr. en ungdom som ble utsatt for mobbing på et barnehjem i alderen 14 - 17. Han var ganske tynn, og av den grunn tiltalte alle de andre beboerne ham for liket i stedenfor hans navn. Dette skjedde daglig over flere år. Opptil 15 - 20 ganger daglig, og føltes forferdelig ydmykende å fornedrende av den som ble utsatt for det. Kan man si at denne personen ble utsatt for overgrep?Og at dette har vært skadelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alill1365380691

Klart det har vært skadelig...Kan ikke tenke meg noe annet! Han kan ikke ha mye selvtillitt igjen den gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Klart det har vært skadelig...Kan ikke tenke meg noe annet! Han kan ikke ha mye selvtillitt igjen den gutten!

Ja det kan man absolutt si. Det er guttens opplevelse av det som skjedde som teller. Det tar livsmot og selvtillit. Dersom han opplevde og opplever det som et problem vil jeg kalle det overgrep. Jeg ble selv mobbet fra 3 til 9 klasse på barne og ungdomsskolen. Det sliter nå i voksenalderen. Det setter spor. Det gjør det. Ønsker ham lykke til den gutten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...