Gå til innhold

De hjelper ikke! Hva er best medisin?


Gjest Håpløst@@

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløst@@

Bruker 100 mg Zoloft mot angst.Men de hjelper ikke.har brukt dem i over 1 år.Hva er den beste medisinen mot angst?Våkner med angst i 04 tiden, så pågår dette hele dagen og kvelden til jeg legger meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest individuelt

"Den beste medisinen" finnes ikke, bare den beste medisinen for deg.

Jeg fikk Zoloft mot depresjon, og opplevde sterk forverring av angsten. Den ble helt borte da jeg gikk over til Efexor. Kjenner andre med gode erfaringer med Efexor også.

Uansett, hvis det har gått ett helt år uten forbedring, hvorfor har du ikke fortalt det til legen din ? Eventuelt, hvorfor har han ikke gjort noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpløst@@

"Den beste medisinen" finnes ikke, bare den beste medisinen for deg.

Jeg fikk Zoloft mot depresjon, og opplevde sterk forverring av angsten. Den ble helt borte da jeg gikk over til Efexor. Kjenner andre med gode erfaringer med Efexor også.

Uansett, hvis det har gått ett helt år uten forbedring, hvorfor har du ikke fortalt det til legen din ? Eventuelt, hvorfor har han ikke gjort noe ?

Jeg har brukt Efexor tidligere, i 6 mnd, men de hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alill1365380691

Bruker også Zoloft mot depresjoner men dette har ingen virkning på angsten....Jeg bruker mye forskjellige medisiner men ved akutte anfall så tar jeg Alopam...Den hjelper meg veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Umulig å si hva som er beste medisin _for deg_.

Det som jeg kan si, er at du ikke har utnyttet mulighetene som Zoloft gir dersom du ikke har prøvd større doser enn 100 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpløst@@

Umulig å si hva som er beste medisin _for deg_.

Det som jeg kan si, er at du ikke har utnyttet mulighetene som Zoloft gir dersom du ikke har prøvd større doser enn 100 mg.

Er denne medisinen rettet mot angst eller depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alill1365380691

Er denne medisinen rettet mot angst eller depresjon?

Det er en beroligende medisin.....Ikke mot depresjon,har jeg hørt ihvertfall.Men den er nokså avhenighetsskapende så en bør ikke ta for mye eller gå fast på denne! Andre som har fungert er Largerctil,men den brukes mer om en har psykotiske symtomer og det vet jeg ikke om du har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpløst@@

Det er en beroligende medisin.....Ikke mot depresjon,har jeg hørt ihvertfall.Men den er nokså avhenighetsskapende så en bør ikke ta for mye eller gå fast på denne! Andre som har fungert er Largerctil,men den brukes mer om en har psykotiske symtomer og det vet jeg ikke om du har....

Snakker du om Efexor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Efexor tidligere, i 6 mnd, men de hjalp heller ikke.

Lurer egentlig på hvorfor leger skriv ut "lykkepiller"/AD mot angst. Min erfaring er at disse medikamentene ikke hjelper mot angst i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpløst@@

Lurer egentlig på hvorfor leger skriv ut "lykkepiller"/AD mot angst. Min erfaring er at disse medikamentene ikke hjelper mot angst i det hele tatt.

HVA hjelper?Har gått i terapi i flere år, det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA hjelper?Har gått i terapi i flere år, det hjelper ikke.

Benzo hjelper. Men i steden for å kunne ta dette ved behov, og helt uten å få bivirkninger, prakker legene på enn AD - med liste over bivirkninger lang som et vondt år. Og med forsikringen om at de ikke er "vanedannende". Ha! Si det til den som har prøvd å seponere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Lurer egentlig på hvorfor leger skriv ut "lykkepiller"/AD mot angst. Min erfaring er at disse medikamentene ikke hjelper mot angst i det hele tatt.

Fordi det er overbevisende vitenskapelig dokumentasjon på at de hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er denne medisinen rettet mot angst eller depresjon?

Zoloft virker både mot depresjon og angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...