Gå til innhold

"Rød melk"


Gjest Ella

Anbefalte innlegg

Hei !

Forrige gang jeg ammet (for 2 år siden) hadde jeg en rar opplevelse. Jeg skulle pumpe meg litt en formiddag og da var "melken" helt rød. Det så ut som blod. Jeg pumpet det andre brystet og der var alt helt bra. Når jrg så gikk over til det første brystet igjen så var alt normalt det også. Jeg spurte på helsestasjonen, men de ante ikke hva det kunne være.

Er det noen som aner ? Jeg hadde ikke brystbetennelse eller såre brystvorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker en dame på barselgruppen min fortalte hun hadde melket rosa melk ved en pumping med eletrisk pumpe som sto på full styrke...hun visste ikke det kunne skrues ned volumet på den. Melken som kom ut var blodblandet altså, mente det var pga for stort trykk for brystet.

Men det var veeeeelig vondt da hun pumpet, du skrev ikke at det var vondt, så det er kanskje ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha vært et hull (sår på en blodåre) i en av de mange, tynne blodårene som ligger i brystet som gjorde at blod kom ut sammens med melken. Det var iallefall svaret jeg fikk av legen på samme spørsmål.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Når melken har blitt rødlig er det fordi blod har blandet seg i morsmelken. Dette er helt ufarlig både for deg og barnet. Som du nevner, så var dette kun en gang og det gikk over, altså var det ikke et vedvarende problem. Slikt kan skje når et blodkar sprekker, kanskje fordi brystet er veldig sprengt, eller hvis man er sår på brystvorten. Når man pumper seg, kan det være lurt å ikke ha maskinen på full kraft med en gang, så det ikke blir for stort drag i brystet med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...