Gjest TEST Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Jeg har hørt så mye om dette at jeg ikke vet hva jeg skal tro. Når det gjelder denne hiv testen! Noen sier at den er troverdig etter 12 uker andre sier seks uker, andre sier 6 mnd andre sier lengre en dette. Hva skall jeg tro på: PS Hvorfor er det ikke mulig å påvise viruset direkte uten å vente på disse antistoffene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17621-til-en-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 1. februar 2001 Del Skrevet 1. februar 2001 Grunnen til de varierende svarene er at vi er forskjellige. Noen av oss reagerer raskt på en infeksjon med å produsere antistoffer, andre senere. Det som er god latin nå er at de fleste infiserte produserer antistoffer i løpet av 3-5 uker etter smitte, andre noe senere. Siden de fleste blir positive i løpet av 6 uker angir de fleste fagfolk det, mens andre er mer forsiktige og vil ha sikkerhetsmargin. Det er noe vi pleier å si at man skal aldri si aldri i medisin. Det finnes alltid unntak, og det finnes alltid tilfeller der ikke alt foregår etter boken. Bare for å ta noen eksempler kan jeg fortelle at det er beskrevet enkelte tilfeller der infeksjonen forsvant, noe vi sier kan ikke forekomme. På den andre siden er det også beskrevet noen få tilfeller der det ble aldri produsert antistoffer, til tross for en sikker infeksjon. Virus kan påvises tidligere, men den testen er vesentlig mer komplisert og dyrt, sammenlignet med antistofftesten. Det er også et minus at sikkerheten er ikke like god som antistofftesten. Den testen kan brukes i tilfeller der det er svært sterk mistanke eller av andre viktige grunner. Ellers er det antistofftest som brukes, og den er meget god. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17621-til-en-lege/#findComment-79750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.