Gå til innhold

redd for å gå til psykiateren min


she_lucky

Anbefalte innlegg

jge går på vitalopram og tar også truxal mot angsten min, har begynt hos en psykiater men er liksom redd når jeg går dit, vet ikk ehva jeg skal si og han sier ingenting hvis ikk ejeg prater og derfor bare prater jeg liksom for at det ikke skal bli stille...han gir meg ikke noe trygghet som jeg trode jeg skulle få...noen som har tips? sliter med angst selvfølgelig i form av pusteproblemer osv...har truxal 5 mg, så jeg burde vel ikke ha dårlig samvittighet for å ta eb innimellom? er redd for alt vet du..tålte ikke ssri så godt så måtte gå ned til 19 mg..vet ikk eom de runker engang jeg..gått på dem i noen m nd nå... klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Selvsagt er du redd, noe annet ville vært rart :)

Det jeg pleier å råde andre til i slike situasjoner (når det å snakke om dette føles gudhjelpe meg helt umulig) er å ha en bok man kan skrive ned alle tanker før og etter terapien i; Eks.hvorfor er du redd, hvilke tanker gjør du deg, hva skal til for at du kan bli tryggere, hvordan kan din behandler møte deg på en måte som føles godt for deg..osv. Bruk denne boken flittig og ta den med i behandlingen. Terapi er viktig, men det aller aller viktigste er hva som skjer -mellom- timene.

Du vil jo ha fullt utbytte av timene som alle andre, ikke sant.

Ta med deg boken din og snakk med behandleren din, kanskje kan du ta kopi av enkelte sider og sende ham/henne det i god tid før neste time slik at vedk virkelig får tid til å sette seg inn i dette.

Forsøk. Ta et museskritt av gangen. Jeg skal heie på deg.

Beste ønsker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vet hva jeg snakker om

Det høres ut som terapeuten din er av den "tause sorten". Heldigvis finns det mange andre måter å drive terapi på også, og det spørs om du ikke heller skulle prøve en annen terapeut. Angsten vil nok være der uansett, men terapeuten bør jo kunne hjelpe deg i å snakke om den.

Du kan jo først prøve å gi din nåværende terapeut en sjanse til, ved å si ham akkurat som det er, at det ikke er til hjelp for deg at han er så taus, at du har angst når du skal til ham, og at hvis han ikke kan finne en annen måte å være på så vurderer du å søke deg til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...