Ingebjørg Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Hvor lang tid går det vanligvis før en får tatt vevsprøve på sykehuset? Jeg har en tydelig kul i brystet, har vært til mammografi og ultralyd som ga grunn til bekymring. Deretter ventet jeg 2-3 uker før jeg fikk brev fra sykehuset, og må vente i enda 6 uker før jeg kommer til kirurgisk poliklinikk for vurdering. Fra positiv mammografi/ultralyd altså over to måneder før jeg får tatt vevsprøve for å finne ut om jeg faktisk har kreft. Er dette normal ventetid for en slik undersøkelse? 0 Siter
Gemini Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Da tror jeg du kan ta det med ro. Hadde de sett noe ondartet på vevsprøven ville du nok ganske sikkert fått time raskere :-) Jeg hadde en godartet kul i brystet selv, og fikk denne fjernet (det var ikke nødvendig, men jeg fikk mulighet til det). 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Ja, det tror jeg er normalt. Faren min måtte vente like lenge da legene på sykehuset mente at han hadde lungekreft. Stakkars, han sov ikke på 8 uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.