Gå til innhold

Cipralex og remeron sammen? (nhd?)


Dory

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg var hos legen i dag. Fungerer ganske bra på cipralex 20 mg nå. Men har problemer med å sove. Har fått sobril, men liker ikke å få en avhengighet av den, så den tar jeg bare en gang pr uke, av og til 2.

Derfor spurte jeg om å få atarax i dag. Den skal ikke være vanedannene.

Men da sa hun at dersom det var litt søvn problemer, kunn ejeg få remeron.

Jeg har tidligere brukt remeron som antidep, og bare remeron. Nå bruker jeg jo cipralex 20 mg. Hun sa dette ikke var noe problem å ta sammen.

Hun sa jeg kunne ta en hver kveld. Så spurte jeg om jeg kunne bare ta den av og til, og det gikk også bra.

Så det jeg lurer på: - Kan cipralex og remeron brukes smatidig, er dette bra effekt mot tankekjør på kveldene?

-Skal jeg bruke den hver kveld som hun skrev først, eller skal jeg bare ta den når jeg er ekstra redd/tankekjør.(Det er litt forskjellig hvor ofte det er. Av og til hver dag, av og til ett par kvelder i uka. (som sobril)

-Kan man få blakout av remeron, siden man blir så trøtt? Er redd for å ikke huske ting osv. (Pga ocd/tvangen.)

God helg!

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

jeg har gått på cipralex 10 mg sammen med Remeron. Det har gått helt greit. Du må nok regne med at du blir ekstra trøtt i begynnelsen. Jeg gikk ned til en halv remeron. og nå har jeg kuttet den ut for en periode.

tror ikke det gjør noe skade iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

travis1365380598

For meg funket det kjempebra. Ga Cipralexen en ekstra "boost" og gjorde at jeg sov godt. Bivirkninger er jo så individuelt, jeg la litt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funket det kjempebra. Ga Cipralexen en ekstra "boost" og gjorde at jeg sov godt. Bivirkninger er jo så individuelt, jeg la litt på meg.

Ok, tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sinnsyk hunger av remeronen. Den påvirker sultfølelsen...

Det er litt dumt

Ok, tusen takk for svar:) Jeg får se om jeg skal ta den fortsatt. Tok en i går, besvimte nesten i søvn, og drømte masse. Har vært trøtt og rar i hele dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har gått på cipralex 10 mg sammen med Remeron. Det har gått helt greit. Du må nok regne med at du blir ekstra trøtt i begynnelsen. Jeg gikk ned til en halv remeron. og nå har jeg kuttet den ut for en periode.

tror ikke det gjør noe skade iallefall :)

Tusen takk for svar Timari:)

Merker jeg er trøtt ja... Og drømte så mye i natt. Ubehagelig følelse da jeg våknet.

Jeg får se om jeg kan ta den bare av og til..

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

Gikk på begge samtidig en mnd tid. Det gikk helt fint.

Sluttet med Cipralexen fordi jeg egentlig ikke ikke så mye ut av den. Remeron var super AD, bortsett fra vektøkningen. Sluttet pga det. Bruker fortsatt 1/2 som sovemedisin. Veldig effektivt! Men mer effektivt om du ikke tar den hver dag seffa.

I og med at legen har gitt deg så frie tøyler går det vel an å prøve seg frem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...