Gå til innhold

Mensen og p- piller

Anbefalte innlegg

Gjest Vinteren
Skrevet

Saken er som følger:

Går på Diane.

Pleier å begynne på nytt brett på mandagen, og så 21 dager og deretter 1 uke pillefri.

Sist onsdag mistet jeg ei pille i vasken, slik at jeg tok torsdagspillen i stedenfor. Dermed ble det én pille mindre og dermed tok jeg siste pille på lørdagen istedenfor søndagen.

Så fikk jeg mensen onsdagen etter istedenfor torsdagen. Alt ble på en måte forskjøvet med en dag.

Så er spørsmålet:

Skal jeg begynne med nytt brett nå på mandag som jeg vanligvis ville gjort, eller skal jeg begynne på søndag?

Og er jeg like sikker beskyttet?

Fortsetter under...

Skrevet

Om du begynner søndag eller mandag spiller vel liten rolle, du bør uansett bruke kondom i tillegg i 14 dager når du har hoppet over en pille. Så nei - du er ikke like sikker!

Gjest Vinteren
Skrevet

Om du begynner søndag eller mandag spiller vel liten rolle, du bør uansett bruke kondom i tillegg i 14 dager når du har hoppet over en pille. Så nei - du er ikke like sikker!

Jeg hoppet på en måte ikke over ei pille... Jeg bare tok siste pille èn gang før jeg egentlig skulle.

Innholdet i Diane er vel lik i alle pillene, er de ikke? Trodde det va det som var spesielt med dem... Hvis innholdet hadde vært ulikt så hadde jeg forstått hva du mente, men det er de jo ikke. Jeg fikk liksom bare mensen en dag for tidlig. Derfor er spørsmålet om jeg bør begynne på neste brett en dag før vanlig, eller på mandagen som vanlig?

Hvis det var det du mente, at du forsto spørsmålet litt rikigt, så kan du egentlig bare se bort fra dette innlegget.

Tusen takk for svar:-)

hjertebarnet
Skrevet

Jeg hoppet på en måte ikke over ei pille... Jeg bare tok siste pille èn gang før jeg egentlig skulle.

Innholdet i Diane er vel lik i alle pillene, er de ikke? Trodde det va det som var spesielt med dem... Hvis innholdet hadde vært ulikt så hadde jeg forstått hva du mente, men det er de jo ikke. Jeg fikk liksom bare mensen en dag for tidlig. Derfor er spørsmålet om jeg bør begynne på neste brett en dag før vanlig, eller på mandagen som vanlig?

Hvis det var det du mente, at du forsto spørsmålet litt rikigt, så kan du egentlig bare se bort fra dette innlegget.

Høres riktig ut det du sier, Vinteren. Hvis du vil være helt sikker, kan du jo ringe et apotek (feks Jernbanetorgets apotek i Oslo) og spørre. De pleier å være veldig villige til å svare på spørsmål om medikamenter, jeg har gjort det mange ganger.

Skrevet

Mistet du ikke en pille da slik at du tok 20 på rad istedetfor 21?

Gjest Vinteren
Skrevet

Mistet du ikke en pille da slik at du tok 20 på rad istedetfor 21?

Jo, men det var liksom ikke en dag jeg ikke tok pille midt i uka... Og siden innholdet er likt i alle pillene, så tenkte jeg at det blir liksom bare som at jeg sluttet med brettet en dag tidligere enn jeg ville gjort til vanlig. Dermed kom mensen en dag tidligere...

Annonse

Skrevet

Dersom du aller helst ønsker å starte på nytt brett på mandager, så hadde jeg gjort det. Er det ingen krise om du fra nå av starter på søndager, så kan du gjøre det også.

Enfasepiller er det ikke så krise å miste en pille fra, så lenge du tar en hver dag. Jeg tviler på at det gjør noe å ha 8 pillefrie dager og ikke 7.

• 3 uker senere...
Gjest Det var lenge siden.
Skrevet

Dersom du aller helst ønsker å starte på nytt brett på mandager, så hadde jeg gjort det. Er det ingen krise om du fra nå av starter på søndager, så kan du gjøre det også.

Enfasepiller er det ikke så krise å miste en pille fra, så lenge du tar en hver dag. Jeg tviler på at det gjør noe å ha 8 pillefrie dager og ikke 7.

Hei! Du svarte på mitt spørsmål for lenge siden? Jeg mista ei p-pille i vasken, og måtte dermed ta onsdagspillen istedenfor tirsdagspillen (går på Diane, så alle pillene er jo like). Jeg avsluttet brettet da èn dag tidligere, på lørdagen istedenfor søndagen. Da jeg begynte på et nytt brett èn uke senere, begynte jeg søndagen (hadde alltid før begynt på mandagen).

Jeg var usikker på hvor godt beskyttet jeg var (derfor jeg skrev det innlegget), så vi har brukt kondom hele måneden. Nå skal jeg snart avsluttet nok et brett, og det jeg lurer på: Jeg er vel godt nok beskyttet i måneden som kommer? Denne måneden har jeg tatt alle pillene som jeg skulle...

Skrevet

Hei! Du svarte på mitt spørsmål for lenge siden? Jeg mista ei p-pille i vasken, og måtte dermed ta onsdagspillen istedenfor tirsdagspillen (går på Diane, så alle pillene er jo like). Jeg avsluttet brettet da èn dag tidligere, på lørdagen istedenfor søndagen. Da jeg begynte på et nytt brett èn uke senere, begynte jeg søndagen (hadde alltid før begynt på mandagen).

Jeg var usikker på hvor godt beskyttet jeg var (derfor jeg skrev det innlegget), så vi har brukt kondom hele måneden. Nå skal jeg snart avsluttet nok et brett, og det jeg lurer på: Jeg er vel godt nok beskyttet i måneden som kommer? Denne måneden har jeg tatt alle pillene som jeg skulle...

Vær trygg, du er godt sikret nå.

c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...